Producătorul de îmbrăcăminte și încălțăminte Nike din Statele Unite pare să fie una dintre companiile pregătite să intre pe piața cripto. Un document depus la Oficiul pentru Brevete și Mărci din SUA dezvăluie intenția Nike de a lansa „cryptokicks”.
Nike has filed a trademark application for CRYPTOKICKS.
The filing indicates that Nike is intending to launch a cryptocurrency called CRYPTOKICKS.
Below is my analysis of the filing and its implications 👇#nike#cryptocurrency pic.twitter.com/82gAPlzrXy
— Josh Gerben (@JoshGerben) April 24, 2019
Ce sunt „Cryptokicks”?
Nike a înregistrat marca comercială „cryptokicks” pe 19 aprilie. Documentele relevă conceptul unui sistem de vânzare de adidași și produse de colecție bazate pe tehnologia blockchain.
Sistemul menționează portofelele cripto (software și hardware), „aplicații mobile descărcabile pentru furnizarea accesului la crypto collectibles, crypto art și tokenuri de aplicație”, precum și un marketplace pentru încălțăminte și îmbrăcăminte.
De asemenea, documentul descrie planurile de „emitere a unei monede digitale sau a unui token digital pentru utilizarea de către membrii comunității online”. Acesta ar permite realizarea de tranzacții folosind „sisteme monetare neconvenționale”.
Patentul a fost justificat de necesitatea de a rezerva denumirea de ”cryptokicks” pentru utilizare ulterioară.
Nike se dezvoltă agresiv în mediul digital
Luna trecută, compania Nike a raportat ca afacerea sa digitală a generat pentru prima dată peste 1 miliard de dolari în vânzări trimestriale. Acesta este o creștere de 36% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, strategia de afaceri a companiei pune accentul pe legătura sa cu consumatorii și se bazează pe o expansiune agresivă a brandingului prin intermediul aplicațiilor mobile și al rețelelor sociale.
Prin urmaret, Cryptokicks ar putea deveni un sistem de plăți pentru vânzările de articole sportive internaționale.
În același timp, există o piață prosperă de adidași de colecție, seriile limitate fiind vândute la prețuri foarte ridicate. De exemplu, o pereche de Nike Air Yeezy 2 este vândută printre fani pentru 7000 de euro.
Vânzarea acestor piese rare a condus adesea la conflicte violente în magazine și la plângeri din partea colecționarilor care ratează oportunitatea. Un sistem de plăți pe blockchain ar permite identificarea celor mai loiali clienți și recompensarea lor cu acces la aceste modele prețioase.
În plus, utilizarea unui token ar putea fi, de asemenea, utilizată în urmărirea produselor pentru a-și certifica originalitatea și a combate problema tot mai mare a contrafacerii.