Criptomonedele au creat foarte mulți milionari, mai ales printre cei care au investit de la început în Bitcoin. O parte dintre aceștia au ales să transforme criptomonedel în valută fiat, în timp ce alții optează pentru a investi în obiecte de artă și produse de lux.
Eleesa Dadiani este fondatorul galeriei Dadiani, localizată în Londra, care acceptă o serie de criptomonede precum Bitcoin, Ethereum și Ripple ca metodă de plată. Galeria face parte din Dadiani Syndicate, o platformă unde se pot achiziționa pietre prețioase, iahturi și chiar avioane private. Poate că acest tip de produse nu se află pe lista de cumpărături a multor oameni, însă Dadiani a declarat că a înregistrat o creștere semnificativă a achizițiilor cu criptomonede din zona Asia, mai ales China.
Ea a explicat această evoluție a pieței de articole de lux:
”Nu am mai avut o metodă universală de plată de când am renunțat la aur și argint. O economie descentralizată permite comerțul fără frontiere, lucru care nu a fost posibil în istoria recentă. Oamenii trebuie să înțeleagă de ce ar trebui să se adopte criptomonedele și să le integreze în modul nostru de viață existent”.
Un alt exemplu este The White Company, care se descrie drept ”furnizori de lux pentru lumea cripto-entuziaștilor” și care vinde obiecte de artă, diamante și mașini Lamborghini pe criptomonede.
De exemplu, o pictură realizată de Salvador Dali este disponibilă la prețul de 79.70 BTC.
Elizabeth White, fondatoarea și Ceo al companiei, a declarat că a înregistrat mulți clienți chinezi, care au investit în criptomonede înainte de explozia pieței în 2017 și care doresc acum să găsească oportunități de a le cheltui. În opinia lui White, comercianții de produse de lux ar trebui să se folosească de această oporunitate:
”Viziunea noastră despre viitor este ca oricine să poată intra într-un showroom Rolls Royce și să cumpere mașina direct sau să se înscrie la o licitație Sothesby și să își folosească telefonul pentru a participa.”
Chiar dacă unele criptomonede sunt mai riscante, mai ales cele private precum Monero, specialiștii speră ca reglementările să rezolve problema. John Patrick Mullin, managerul filialei din Hong Kong a platformei trade.io a explicat:
”Majoritatea celor activi pe piața criptomonedelor sunt interesați să elimine actorii ce afectează negativ reputație domeniului”.
În plus, comercianții trebuie de asemenea educați cu privire la noua industrie – Bitcoin a avut reputație negativă mult timp, însă ultimele studii au demonstrat că doar 1% dintre tranzacții sunt asociate cu activități criminale. Nu același lucru se poate spune despre dolari, de exemplu.