Anul 2018 a fost un an dificil pentru piețele cripto, iar efectele sunt vizibile în special în cazul ICO-urilor lansate în primul trimestru – în conformitate cu datele statistice prezentate la MIT Bitcoin Expo, aproximativ jumătate dintre acestea sunt tranzacționate la prețuri mai mici decât cele de lansare.
Folosind statisticile puse la dispoziție de site-uri precum Tokendata și ICO stats, se poate observa că 76% dintre cele 74 de ICO-uri care și-au încheiat perioada de strângere de fonduri sunt în pierdere, cu valori între 45 cenți-90 cenți per dolar.
Valoarea Ethereum a scăzut în acest an, astfel încât profitul pentru fiecare dolar investit în ICO este în scădere pentru toate ICO-uri lansate în această rețea. Chiar și în cazul în care calculele sunt realizate doar în termeni de ETH, fără a lua în considerare valoarea în monedă fiat, randamentul este tot de 0,9.
Indiferent de metoda aleasă pentru calcule, investirea în ICO-uri nu produce profit pe termen scurt – chiar daca este posibil ca odată dezvoltată infrastructura, compania în sine să fie profitabilă. Din punct de vedere al strângerii de fonduri însă (care este scopul fundamental al unui ICO), rezultatele sunt însă foarte slabe.
Prin comparație cu 2017, când media de profit a fost de 573% conform cu Coinist.io, anul acesta un singur ICo – Zilliqa – a avut un randament de 12x. Anul trecut, de exemplu, Spectrecoin a avut un randament de 46.000%, Storj de 7.600%, Populous 5.400% și Qtum de 4.500%.
Experții de pe piață ICO sunt conștienți că în prezent, singura metodă eficientă de a strânge fonduri este sistemul de pre-sale (tokeni vânduți la prețuri reduse), însă aceste reduceri, în combinație cu condițiile pieței, înseamnă o șansă mai mare de profit pe termen scurt.