Echipa de fotbal Paris Saint-Germain lansează un token dedicat suporterilor

Echipa de fotbal Paris Saint-Germain (PSG) a anunțat lansarea unui token dedicat suporterilor. Proiectul este realizat în colaborare cu platforma blockchain socios.com.

PSG este una dintre cele mai populare echipe de fotbal din Franța. Aceasta dorește să ofere fanilor posibilitatea de a se implica în anumite decizii cu privire la brandul clubului.

Prin intermediului unui Fan Token Offering, suporterii echipei pot participa la anumite decizii interne ale clubului. Aceștia pot vota culorile de echipament utilizate de jucători, muzica din stadion, logo-ul echipei sau anumite premii acordate precum MVP, Jucătorul Lunii sau Cel mai bun jucător din meci.

De asemenea, suporterii pot obține statut VIP și alte recompense prin achiziționarea acestui token.
Proiectul se derulează prin intermediul platformei blockchain Socios.com, care este un concept de implicare a publicului, popular în Spania.

Platforma Socios

a fost creată de compania chiliZ. A reușit să strângă peste 66 milioane dolari într-o campanie de finanțare cu participarea unor ”grei” ai industriei cripto precum Binance.

Socios se descrie ca o formă digitală și tokenizată a conceptului de management al mulțimilor ce poartă același nume. Conceptul este utilizat actualmente si de alte echipe de fotbal precum Real Madrid și Barcelona.

CEO-ul chiliZ, Alexandre Dreyfus, a explicat că ecosistemul de tokenuri creat motivează și monetizează implicarea suporterilor în activitatea echipelor prin recompenese în cripto.

”Paris Sain-Germain este decisă să profite de oportunitățile oferite de criptomonede. Această tehnologiei revoluționară va avea un impact importat asupra strategiei generale a clubului și a modului în care interacționăm cu fanii”

a completat Marc Armstrong, responsabil de proiect din partea PSG.

Tokenurile PSG vor fi tranzacționabile pe platforma socios.com contra tokenului nativ chiliZ ($CHZ).

Clubul intenționează să lanseze Fan Token Offering înaintea de începerea următorului sezon, dar nu au fost anunțate încă detalii concrete.

Dreyfus a subliniat, de asemenea, că deși Paris Saint-Germain este primul club sportiv important care se alătură inițiativei, platforma urmărește să implice “sute de milioane” de fani ai fotbalului în ecosistem.

El susține de asemenea că platforma va ajuta la implicarea și educarea unei categorii demografice importante despre blockchain și criptomonede.

Cosmin Matei

Postari recente

Sinteza cripto 16 iulie – Buterin propune utilizarea blockchain-ului Bitcoin Cash pentru scalabilitatea Ethereum – Un presupus poiect de lege pentru interzicerea criptomonedelor în India circulă online

Buterin propune utilizarea blockchain-ului Bitcoin Cash pentru scalabilitatea Ethereum Co-fondatorul Ethereum, Vitalik Buterin, a propus utilizarea blockchain-ului Bitcoin Cash ca… Citeste mai mult

11 ore

Cele mai avantajoase țări pentru minarea de Bitcoin

Odată cu recuperarea prețului Bitcoin, numărul de mineri interesați să profite de ocazie a crescut. Cu toate acestea, există regiuni… Citeste mai mult

16 ore

Secretarul Trezoreriei americane exprimă îngrijorări cu privire la criptomonede

Secretarul de stat al Trezoreriei Statelor Unite, Steven Mnuchin, împărtășește preocupările președintelui Donald Trump cu privire la criptomonede. Într-o conferință… Citeste mai mult

17 ore

Samsung și LG: consorțiu pentru pentru dezvoltarea blockchain ID

Samsung Electronics și șase alte companii din Coreea de Sud pentru a dezvolta o rețea blockchain dedicată autentificării certificatelor și… Citeste mai mult

18 ore

Mihai Alisie: îngrijorări cu privire la criptomoenda Libra

Co-fondatorul Ethereum Mihai Alisie a acordat un interviu Bloomberg în care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la criptomoneda Libra. Alisie… Citeste mai mult

2 zile

Minarea de Bitcoin, soluție pentru gazele naturale irosite

Unele dintre companiile de gaze din Canada utilizează gaze naturale pentru minarea de Bitcoin, o metodă eficientă de monetizare a… Citeste mai mult

2 zile