Interesul pentru vânzările de tokenuri a scăzut dramatic în ultimele 10 luni, investițiile scăzând cu aproape 95%. Cu toate acestea, potrivit unui nou studiu Coinschedule, piața ICO este încă semnificativ mai mare decât acum doi ani.

Startup-urile au strâns mai puțin de 300 milioane de dolari în ianuarie 2019

Investițiile în ofertele inițiale de monede (ICO) au scăzut. De la 5,8 miliarde USD în martie 2018 la 291 milioane USD în ianuarie 2019. În ciuda scăderii procentuale evidente, în prima lună a acestui an, ICO-urile au atras cu peste 70% mai mult capital decât în ianuarie 2017.

Anul 2018 a fost cel mai activ an pentru industria de ICO-uri. 2019 a început destul de încet, cu mai puțin de 50 de proiecte lansate în prima săptămână a lunii ianuarie.

Un raport a arăta recent că ofertele inițiale de monede au strâns cu 25% mai puține fonduri în al patrulea trimestru al anului trecut față de cele trei luni anterioare. Potrivit lui Icobench, aproape 600 de ICO au fost finalizate în Q4 2018. Valoarea totală a capitalului colectat în timpul trimestrului patru a scăzut cu aproximativ 400 de milioane de dolari.

EOS și Telegrama conduc Top 10 ICO

Datele Coinschedule arată că lunile martie și iunie ale anului trecut au reprezentat lunile cu cele mai multe fonduri strânse în cadrul ICO. Sau strans 4 miliarde și respectiv 5 miliarde dolari.

Site-ul enumeră, de asemenea, cele mai importante 10 oferte de monede inițiale. Cu peste 4,1 miliarde de dolari, EOS se clasează pe locul întâi, urmat de Telegram ICO cu 1,7 miliarde de dolari. Pe locul trei este vânzarea Petro, criptomoneda controversată emisă de statul venezuelean și bazată pe petrol. Potrivit guvernului de la Caracas, ICO-ul Petro a acumulat 735 de milioane de dolari, deși această cifră este greu de verificat.

Autorii studiului au grupat ICO-urile în funcție de domeniul de activitate. 24,1% din capital a fost atras de startupuri cu proiecte de infrastructură. Finanțele sunt cea de-a doua categorie cu 16,2%, urmată de comunicații cu 10,1%. Un alt 7,7% din capital a fost colectat de către companiile de investiții, iar 4,7% de către companiile care oferă servicii de plată.