Intr-o lume in continua schimbare, aparitia monedelor digitale si a tehnologiei blockchain ne-a propulsat intr-o noua era. De cativa ani buni asistam la noua “revolutie” tehnologica cu o priza tot mai larga la public. Viteza de adoptie si implementarea noilor tehnologii este impresionanta. Totodata a deschis calea catre modele de business si investitii noi in nisele proaspat create.
Rolul si importanta marketingului si advertisingului au devenit esentiale in asigurarea drumului spre success al proiectelor din aceasta nisa.
Vorbim in continuare despre asta cu Tiberiu Stingaciu – CEO la Coinzilla, o companie romaneasca de advertising online pe domeniul cripto.
Cosmin Matei – Cum a început totul: de ce coinzilla? Cu ce se ocupa mai exact? Cum ti-ai finanțat afacerea? Cum ti-a venit ideea si de cat timp activezi in acest domeniu?
Tiberiu Stingaciu – Compania noastră se ocupa cu tehnologiile de advertising online de mai bine de 4 ani. In urma cu 2 ani, a apărut si ideea unei platforme de advertising nisata pe cripto, din partea unui angajat. In scurt timp am început dezvoltarea acesteia, îndemnați si de faptul ca domeniul cripto începea sa devina foarte popular. Asadar am profitat de aceasta oportunitate.
Costurile au fost relativ mici, reprezentate in principal de cheltuielile cu salariile angajaților.
Pentru partea de marketing am folosit metode gratuite, reprezentate de postări pe diferite forumuri si directoare din sfera cripto.
CM – Carei categorii de clienți se adresează in special coinzilla si cum va selectați clienții? Pe ce criterii? Exista restricții?
TS – Momentan ne adresam tuturor utilizatorilor care dețin un business, mai mare sau mai mic, in sfera blockchain. Fie ca este vorba de utilizatorii care dețin blog-uri, site-uri de știri sau oameni de afaceri care au dezvoltat startup-uri in aceasta sfera, încercam sa venim in ajutorul lor, cu soluții de monetizare sau de advertising.
Pentru a deveni clientul nostru, in primul rând trebuie sa treci de analiza pe care colegii noștri o efectuează asupra business-ului. Verificam tot ce înseamnă prezenta online a acelei afaceri sau website, istoricul ei, opinia comunității si bineînțeles, documente acolo unde situația o cere.
Știți cum se spune: „Cel mai bun loc pentru a ascunde un cadavru, este a doua pagina din Google!” – Cu siguranța colegii noștri verifica si acolo!
Iar cat despre restricții, cu siguranță nu acceptam nimic ce poate fi spam, scam, phising sau malware. De asemenea exista o serie de restricții pe partea de conținut adult.
CM – Unde va situați actualmente in ierarhia site-urilor de profil? Cu ce se diferențiază coinzilla de celelalte rețele/platforme digitale de advertising din peisajul actual (concurenta)? Si ce plus de beneficii sunt oferite pentru atragerea clienților?
TS – Am învățat mai rapid decât alții ca cel mai important lucru este comunicarea si calitatea serviciilor. In acest moment suntem leader pe piața de profil, cu peste 400 de site-uri si business-uri in domeniul cripto. Si acest număr se modifica zilnic.
Ceea ce ne diferențiază de concurenta, este flexibilitatea. Abordam fiecare client diferit si astfel reușim sa ne aliniem in totalitate standardelor lui. Putem oferi soluții complete de advertising pentru orice buget. Includem aici si crearea de materiale promoționale online, cu ajutorul graficienilor noștri.
CM – Ințeleg ca segmentul țintă este doar acela al website-urilor sau proiectelor legate de fenomenul cripto ? In ideea de a le ajuta sa se monetizeze cat mai bine ? Care este rolul/importanta unei idei cum este coinzilla in acest ecosistem (cripto-sfera) ?
TS – Domeniul cripto s-a dezvoltat atât de mult in ultima perioada si gratie rețelelor de advertising precum a noastră. Fiind leader in acest moment pe piața de cripto, nu ne mai rămâne decât sa ne menținem standardele.
In schimb, observam foarte mult potențial si totodata o necesitate de servicii de tipul coinzilla in toata sfera Finance. Asa ca am început extinderea si in acest sector. In curând vom lansa si o aplicație mobila, deoarece ne dorim un customer experience ireproșabil.
CM – Ce soluții de plata sunt acceptate?
TS – In acest moment, pe lângă Bitcoin, acceptam ETH dar si Bank transfer ca metode de plata. Curând vom lansa noua identitate online, cu o multitudine de servicii noi, printre care si retragerile direct pe cardul bancar.
CM – Cum va afectează volatilitatea prețului BTC in afaceri?
TS – In momentul de fata volatilitatea din cripto nu ne mai afectează afacerea. Însă din 2016 pana la începutul acestui an am avut probleme. Depozitele si retragerile de atunci erau calculate doar in BTC. A trebuit sa facem trecerea la EUR pentru a putea reuși sa stabilizam proiectul.
CM – Observ ca, exceptând SUA, aveti un procent însemnat de vizitatori din India, Brazilia, Venezuela si alte câteva tari mai puțin “inedite” ca sa zicem așa, din domeniul cripto. Ati identificat un potențial sporit de a va promova si implicit extinde afacerea pe piețele din tarile respective? Exista un interes deosebit (pentru cripto) ce vine din acele direcții?
TS – Site-urile pe care le reprezentam au vizitatori din toate tarile. Dealtfel cripto-conversiile vin atât din tari dezvoltate cat si din tari mai puțin dezvoltate. Trebuie luat in considerare si faptul ca fenomenul cripto a pornit inițial din tarile Asiatice. Acolo si densitatea populației este mult mai ridicata.
Daca adaptam statisticile la nivel continental, observam ca traficul vine de peste tot din lume in egala măsura.
CM – Aveți si clienți din Romania?
TS – Din păcate, in acest moment nu avem clienți sau proiecte 100% din Romania. Insa cunoaștem romani care lucrează in străinătate pentru alte proiecte, care își fac treaba exemplar.
Romanii sunt inventivi, deștepți si mare parte din ei deschiși la nou. Din nefericire elanul tuturor este tăiat atunci când se lovesc de o serie de probleme ale sistemului.
CM – Ați întâmpinat ceva “piedici legislative” de orice natura din partea instituțiilor statului roman in derularea afacerii?
TS – Nu le-as numi tocmai piedici legislative, mai degrabă “erori de sistem”. Au fost atât de multe încât nici nu as ști pe care sa o numesc prima!
Cert este ca trebuie sa fii capabil sa înduri, sa stai la cozi. Uneori alergi de dimineața pana seara prin instituțiile publice. Daca nu ai oameni pe care sa te poți baza, nu ai cum sa realizezi o astfel de afacere. Ar fi aproape imposibil.
CM – Anul trecut au fost câteva discuții si critici pe bitcointalk.org referitoare la calitatea serviciilor prestate de coinzilla. Cum s-au finalizat si in ce maniera v-au afectat per ansamblu acele critici?
TS – Este absolut normal sa existe discuții, critici si apreciem fiecare reclamație. Daca nu se vorbește despre tine, înseamnă ca nu prezinți interes.
Lucram zilnic sa mulțumim pe toata lumea, chiar daca uneori este foarte greu. Nu vor exista niciodată probleme pe care sa nu le rezolvam. „Haterii” despre care auzim tot mai des in mediul online, exista si in aceasta industrie. Ca dovada si thread-ul despre care vorbeai.
Ne-a bucurat enorm când am văzut ca a intervenit comunitatea si a răspuns pentru noi.A fost o dovada clara ca suntem pe drumul cel bun si trebuie sa continuam cu ceea ce facem. Colectam in permanenta feedback de la clienții noștri si îl folosim într-o maniera constructiva.
CM – Care este cea mai mare provocare când vine vorba de advertisingul specializat pe cripto?
TS – Cea mai mare provocare in cripto-advertising este găsirea publisherilor de calitate. Aceasta nișa deține foarte puține site-uri care sa ofere calitate utilizatorilor. Majoritatea celor care dețin aceste site-uri doresc sa aibă o ascensiune rapida.
Practic ei pun accentul pe cantitate mai mult decât pe calitate. Când acest lucru se întâmpla, noi nu ii putem ajuta cu soluții de monetizare.
In acest moment lucram la capitolul Publisher. Cred ca pot sa va dezvălui, in exclusivitate, un serviciu care va fi lansat odată cu noua platforma. Mai exact vom oferi cursuri gratuite tuturor persoanelor care doresc sa-si lanseze un proiect/website/blog pe domeniul cripto. Aceste cursuri vor intra sub brandul Coinzilla Academy.
CM – Ești un adept al fenomenului cripto. Ce părere personala ai fata de evoluția actuala a pieței? Ai investit in criptomonede?
TS – Da, investim in cripto. Nu cred ca este cineva in companie care sa nu fi investit măcar o mica suma într-o moneda. Eu am investit o parte din veniturile personale in Bitcoin si Ripple. Cred ca proporția este undeva de 70%-30%.
Piața este foarte volatila, acest lucru făcând-o foarte atractiva. Insa, ca in cazul oricărei investii, aceasta trebuie făcută responsabil si cu mult studiu in prealabil. Asta indiferent daca discutam de sume mai mari sau mai mici.
CM – Crezi ca impactul acestui ecosistem nou asupra societății actuale va creste exponențial in următorii ani?
TS – Personal sunt “pro” tehnologia blockchain, si nu doar din pricina business-ului pe care îl conduc. Este o tehnologie sigura, transparenta si rapida.
Coinzilla se va dezvolta direct proporțional cu blockchain-ul. Asta nu face decât sa ne motiveze si mai mult sa ajutam comunitatea. Dar pana atunci, trebuie sa fim conștienți ca aceasta tehnologie este încă la început. Marii investitori abia acum isi fac intrarea in piață.
Așteptam cu interes anii ce vor urma, care după părerea noastră vor face intrarea într-o noua era!
CM – Care este motto-ul după care se ghidează coinzilla in afaceri? Ce perspective de viitor aveți?
TS – “Echipa face afacerea!” Cu o echipa buna, seriozitate si profesionalism am ajuns la nivelul la care suntem. Ne pregătim sa urcam si mai sus.
Recent au fost făcute o serie de investiții majore in prezenta noastră online. Precum si in serviciile pe care le vom oferi advertiserilor si publisherilor noștri. Acestea vor fi lansate in perioada imediat următoare. Concomitent am investit si într-o serie de parteneriate cu companii mari din domeniul advertisingului. Ele ne vor ajuta sa creștem la nivel internațional ca si RTB.
Aceste parteneriate vor fi făcute publice in curând.
CM – Ce condiții trebuie sa îndeplinească un candidat care vrea sa se angajeze in cadrul Coinzilla/Sevio?
TS – In primul rând, trebuie sa fie la curent cu tot ceea ce înseamnă cripto. Ne plac discuțiile lungi legate de blockchain atunci când ne bem cafeaua. Ne plac oamenii cu simțul umorului, care debordează de energie pozitiva. Ne plac cei care știu sa vorbească aceeași limba cu noi.
Deci trebuie sa aibă noțiuni elementare de internet marketing (CPA, CPC, CPM) . Precum si modul in care funcționează acestea. Insa cel mai important, ne plac oamenii serioși. Asta pentru ca seriozitatea reprezintă pilonul pe care s-a clădit Coinzilla.
Așadar, oricine citește articolul si este interesat de un job la noi, poate sa ne trimită un email. Găsirea adresei va fi un fel de provocare. Am uitat sa menționez si ca ne plac oamenii care știu sa caute bine pe Google informații!
CM – Ce sfaturi ai pentru cititori referitoare la controlul pierderilor într-o piață a urșilor cum este cea actuala?
TS – Daca dețineți un business, schimbați banii in momentul in care i-ați încasat. Este mai bine sa ai si FIAT decât sa pastrezi tot capitalul in cripto. Ai decis sa investesti? Nu uita sa joci cu Profit Loss, reglat in funcție de profitul făcut, pentru a-l asigura.
Vrei sa stii mai multe despre marketing si advertisingul online? Intreaba-ne si iti vom raspunde.