Etherscan BlockExplorer a înregistrat pe data de 15 decembrie 50 de milioane de adrese unice de portofele Ethereum. Rata de creștere a numărului de portofele a crescut constant anul acesta. De altfel, ziua record pentru noile adrese a fost 4 ianuarie 2018, când au fost generate 352.888.

Sâmbăta aceasta au fost create 16.506 adrese Ethereum.

În timp ce graficul unic de creștere a adreselor indică numărul de portofele cripto existente, există și un index care arată numărul de adrese cripto active. Acestea sunt adrese unice de trimitere și de primire care efectuează tranzacții într-o anumită zi și sunt analizate de site-ul de date Coinmetrics.

Referindu-se la datele de la BitInfoCharts, numărul de adrese Ethereum active a scăzut constant în întreaga 2018. După ce a atins valoarea de aproximativ 1,1 milioane pe 4 ianuarie 2018, numărul adreselor active de Ethereum a scăzut cu 70% anula acesta. Pe 16 decembrie se înregistrau 328.400 de portofele active.

Bitcoin are statistici de activitate similare cu Ethereum

Potrivit Blockchain.com, pe 15 decembrie existau 364.387 de portofelele unice Bitcoin. Prin comparație, pe data de 3 ianuarie erau aproximativ 1 milion. Numărul de adrese BTC active se ridică la aproximativ 461.000, ieri, 16 decembrie. Potrivit BitInfoCharts, cele mai multe adrese Bitcoin active au fost înregistrate pe data de 14 decembrie 2017, cu mai mult de 1,13 milioane de portofele active.

Din ce ce în mai mulți investitori retail intră pe piață

Cambridge Centre for Alternative Finance a publicat săptămâna trecută un studiu care relevă că numărul de utilizatori verificați de criptomonede a crescut cu 17 milioane în acest an. În primele trei trimestre ale lui 2018, numărul lor aproape că s-a dublat, de la 18 milioane la 35 milioane.

Având în vedere declinul prețurilor de pe piața cripto din acest an, creșterea bazei de utilizatori poate semnala posibilitatea unei reveniri.

Analiza mai constată că “cei mai mulți utilizatori sunt probabil speculatori și investitori pe termen lung.“ Echipa de cercetare a Cambridge susține, de asemenea, că datele

“indică faptul că majoritatea utilizatorilor – atât cei stabiliți, cât și cei nou intrați – sunt indivizi și nu clienți de afaceri”.

Aceștia ar putea fi “investitori cu amănuntul, pasionați de cripto, amatori sau utilizatori care doresc o investiție mai bună sau alternative de plată”.