O universitate din Canada va începe să vândă cărți cu bitcoin și a instalat BTM-uri pentru a-i obișnui pe studenți cu serviciile financiare sub noile tehnologii – FinTech.
Universitatea Simon Fraser din British Columbia, Canada, a anunțat că pe lângă faptul că va instala 3 BTM-uri în campusuri, urmează să accepte plăți cu bitcoin pentru cărți și echipamente vândute de universitate.
Oferindu-le studenților experiență directă și cunoștințe în legătură cu felul în care funcționează moneda digitală, universitatea ar putea să îi ajute pe acești indivizi să includă în CV-ul lor cunoștințe importante despre tehnologia financiară (FinTech). Din ce în ce mai multe locuri de muncă din domeniul financiar și majoritatea în cadrul companiilor importante au ca cerință și cunoștințe și experiență cu FinTech și monedele digitale. De exemplu, la începutul lunii mai, pentru un anunț de loc de muncă la J.P. Morgan cerea un Product developer care să ”aibă o părere despre bitcoin” pentru a lucra la noi soluții tehnologice în firma de investiții.
Vorbind în octombrie 2014 despre planurile de angajare pentru absolvenții SFU, președintele și vice-cancelarul Andrew Petter a atras atenția asupra eforturilor universității de a scoate absolvenți pregătiți pentru a intra în piața locurilor de muncă curentă. Acesta a explicat: ”Angajatorii de astăzi caută absolvenți care se pot adapta și pot răspunde profesional la trendurile pieței, și care au gândirea critică și skill-urile de comunicare învățate încă din timpul facultății. La Simon Fraser University îi echipăm pe studenți cu aceste cunoștințe, abilități și experiențe care să îi ajute să își îndeplinească potențialul indiferent de domeniul pe care îl aleg.”
Universitatea canadiană nu este singura care promovează FinTech la nivel de universitate. De partea cealaltă a oceanului Atlantic, în Marea Britanie, guvernul a subliniat importanța pregătirii studenților în domeniu, spunând că ”Marea Britanie ar trebui să construiască conducere academică și tehnologică în sectorul FinTech”. Aceștia au investit 10 milioane de lire în cercetarea monedei digitale la începutul anului acestuia.
În Canada, Mark McLaughlin, director executiv al Universității Simon Fraser, a explicat la rândul lui motivele pentru care universitatea aduce moneda digitală în campus.
”Este misiunea noastră să provocăm și să implicăm studenții și ăs le oferim oportunități de învățare nu doar în clasă dar și în afara acesteia… SFU are unul dintre cele mai importante cluburi bitcoin pentru studenți din America de Nord, iar aceștia ne-au rugat să introducem moneda bitcoin în comunitatea universității. Pentru că ne concentrăm pe inovație, vrem să le oferim studenților ocazia să încerce monede digitale ca bitcoin.”
Bitcoin Club despre care vorbește McLaughlin a fost fondat în 2013, iar fondatorul și președintele Michael Yeung a vorbit despre felul în care SFU a devenit atât de implicat în lumea monedei digitale.
”[Mark McLaughlin] vede bitcoin-ul ca pe un subiect inovativ care îi poate inspira pe studenți să vadă lumea din altă perspectivă. Echipa lui administrativă, împreună cu Bitcoin Club, au lucrat împreună mai mult de un an pentru a aduce moneda bitcoin sudenților de la universitatea noastră”
Întrebat cum vede impactul monedelor digitale asupra pieței de locuri de muncă, acesta a răspuns:
”Mă uit la felul în care conceptul de blockchain se scurge și în alte sectoare diferite și cred că oamenii vor fi expuși la tehnologia care face moneda bitcoin să funcționeze. De aceea i-ar ajuta pe studenți să studieze bitcoin-ul și inovațiile legate de FinTech, astfel de cunoștințe și de experiență ar putea să fie destul de atractive pentru angajatori după ce terminăm școala.”
SFU a început la sfârșitul lui 2014 să accepte donații în bitcoin. Instituția a primit imediat 6000$ în bitcoin pe această cale, bani care au fost direcționați către susținerea dezvoltării muncii de teren a doi studenți care ajută femei vulnerabile și victime ale traficului de carne vie din India de Est. O parte din sumă a fost investită în promovarea monedei bitcoin către cei care nu aparțin de o bancă.
Faptul că a fost începută educația formală în domeniul FinTech vine ca o confirmare că este o industrie care se pregătește de viitor. Incluzând cunoștințe la clasă și experiență practică cu moneda digitală, universitățile îi pot face pe absolvenți mult mai atractivi unui sector din ce în ce mai important.