Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) a început un program pilot prin care să testeze avantajele și provocările folosirii blockchainului pentru a emite diplome.

Proiectul pilot a fost anunțat pe MIT News și a început în vara aceasta. Până acum, a dat 111 diplome de absolvire. Pe lângă varianta de hârtie, studenții au și o opțiune prin care să primească aceste diplome pe blockchain, printr-o aplicație de smartphone numită Blockcerts Wallet.

Aplicația Blockcerts, dezvoltată de MIT Media Lab în colaborare cu compania de software de la Cambridge, Learning Machine, generează o pereche de chei public-private după ce studentul descarcă aplicația și se înregistrează în program. Aplicația trimite parola publică către MIT, care o scrie în registrele digitale și adaugă un hash unilateral pe blockchainul bitcoin. Aplicația stochează parola privată a utilizatorului, permițându-i să dovedească faptul că a obținut diploma.

diplome pe blockchain

Școala a spus că această variantă „le permite studenților să fie curatori pentru propriile acreditări.”

„Încă de la început, unul dintre scopurile noastre principale a fost să le permitem studenților să aibă control și să fie curatori ale propriilor acreditări. Acest pilot ne dă posibilitatea să le dăm controlul asupra propriilor registre și să le partajeze într-un mod sigur cu oricine își doresc.”

Directorul executiv de la Learning Machine, Chris Jagers, spune că programul nu este ceva cu totul nou. Când instituțiile academice se închid, studenții au multă bătaie de cap dacă vor să-și acceseze registrele. Nu sunt șanse ca MIT să se închidă prea curând. Programul poate fi însă copiat de alte școli și universități care pot astfel emite diplome pe blockchain.

„MIT a lansat rapoarte oficiale într-un format care poate să existe chiar dacă instituția dispare. Oamenii pot să dețină și să folosească documentele lor oficiale, iar asta este o schimbare importantă.” Spune jagers. Acesta a adăugat că aplicațiile bazate pe blockchain „crează o nouă realitate pentru administrarea informațiilor și verificare.”

„Nu este vorba doar de rezolvarea unei probleme. Este chiar o idee transformativă. S-ar putea să fie la fel de importantă ca Internetul, pentru că afectează toate sectoarele. Nu este vorba doar despre registre academice. Ține de posibilitatea de a verifica dacă informațiile digitale sunt autentice. Acest lucru crează o nouă realitate în toate sectoarele.”