Puține piețe au fost atât de active ca spațiul bitcoin din Filipine din ultimii ani. De la primul serviciu de remitențe dezvoltat ca și concept de nișă, țara găzduiește acum un întreg ecosistem de startup-uri concentrate pe cripto, oferind flexibilitate pentru utilizatorii săi. Mulți dintre aceștia au devenit abia acum conștienți de existența monedei.
În timp ce mulți ar putea să vadă acest lucru ca pe un paradox – construirea și diversificarea unei piețe ai cărei consumatori nici măcar nu sunt informați – un număr din ce în ce mai mare de participanți la piață privesc cu încredere lucrurile pe termen lung.
Nu există suficiente cereri pe piața din Filipine
Ca multe alte economii în dezvoltare, Filipine a fost un nod al remitențelor, mai ales în ultimii ani. Odată cu sosirea bitcoin-ului, o gamă de startup-uri concentrate pe remitențe și-au început operațiunile, țintind către tot publicul, din Canada și America și până în toată Asia, toate pornind de la premiza că moneda bitcoin este mai rapidă și mai ieftină decât alternativele tradiționale bazate pe fiat cum ar fi Western Union, Moneygram și transferurile bancare snail-mail.
Ritmul de schimbare de pe piață este vioi. Operatorii individuali ca și Coins.ph, o abordare ușor diferită față de echivalentul original tailandez, au pus ochii pe potențialul criptomonedei în Filipine și în spațiul mai larg din sudulAsiei, care cu un PIB de peste 2.1 triliarde de dolari americani are o penetrație a cardurilor de credit de doar 5% în rândul unei populații de 610 milioane de locuitori.
Pe de altă parte, în alte zone alții au început să caute să meargă dincolo de modelul standard de remitență, intrând pe niște sectoare de piață noi pentru a le da utilizatorilor flexibilitate deja oferită din partea diferitelor entități separate.
Paylance.ph, un startup al cărui scop primar este remitența în Filipine, a căutat să integreze funcții adiționale în operațiuni pentru a profita de interesul publicului față de monedă, care se află într-o creștere lentă.
Implicarea celor de la Paylance în spațiul jocurilor s-a văzut în momentul în care au integrat funcționalități de tipping și câștiguri de bitcoin în jocuri ca Oh Crop!, care le permit jucătorilor să câștige bitcoin în timp ce joacă și să trimită satoshi către alții. Fondurile strânse pot fi folosite prin comercianți selectați prin Paylance grație integrării unor comercianți filipinezi din mediul online.
”Remitența a fost serviciul de bază al Paylance dar vrem să ne dezvoltăm oferta într-un produs mai bine concentrat pe tehnologie, comparativ cu un serviciu bazat doar pe bitcoin. Directorul executiv Jay Vallarante a declarat că ”dezvoltatorii oferă o experiență la prima mână pentru a ne ajuta să vedem care sunt barierele pentru mulți jucători (în Asia) când încearcă să cumpere ceva online. Pentru susținerea comercianților, ni s-au cerut multe din partea clienților și partenerilor pe care deja îi avem, așa că am creat propriul nostru API privat pentru ca ei să poată să accepte plăți cu bitcoin. Astăzi, am ajuns undeva la 2500 de comercianți”
Fără bariere
Acest succes timpuriu, care vine în ciuda faptului că Villarante a notat faptul că consumatorilor filipinezi încă le lipsesc ”cunoștințele legate de felul în care pot să cumpere și să folosească bitcoin” este demonstrat de cei 35 de mii de utilizatori bitcoin cooptați prin implementarea Oh Crop, iar asta doar în primele 3 săptămâni, cu tranzacții de-a lungul operațiunilor Paylance din 2014-2015 care ajung la milioane de dolari.
”Ne așteptăm ca conceptul de tipping implementat în jocuri să câștige popularitate în industria dezvoltatorilor de jocuri, din moment ce mulți utilizatori vor fi convinți să petreacă mai mult timp în joc datorită bitcoin-ilor pe care îi primesc. Deși încă experimentăm cu conceptul, am văzut o dezvoltare uriașă de când am lansat funcția de bitcoin tipping pentru Oh Crop!”
Drumul însă nu este neted. Țepe și lipsa de educație generală în rândul utilizatorilor încă prezintă un risc pentru securitate și riscă să alieneze consumatorii începători. Situația din Filipine în acest moment poate fi comparată cu cea a experimentelor inițiale cu Internetul – posibilități infinite, fără cunoștințe sau înțelegere a pericolelor sau consecințelor pe care le presupune ignorarea acestor pericole.
Villarante rămâne totuși optimist:
”În ciuda dezavantajelor monedei bitcoin pe piața din Asia de Sud, bitcoin-ii sunt mult mai ușor de obținut decât cardurile de credit sau cardurile de debit în rândul publicului, din moment ce nu există nici un fel de barieră pentru a deveni participant la piață, mai ales pentru cei care nu aparțin de vreo bancă. Este o opțiune care ar putea să nu fie semnificativă în piețele vestice, unde cei mai mulți oameni folosesc deja tranzacții fără bani”
Înapoi la Știri Bitcoin