America Green a devenit în 2009 primul dispnesar din întreaga lume care comercializează public cannabis medicinal. De atunci, compania a dezvoltat strategia de retail. Şi-a creat un brand recunoscut şi soluţii de cultivare comercială. Are parteneriate cu retaileri licenţiaţi de marijuana medicinală din SUA.
American Green este lider în industria de cannabis a Americii. Recent, compania a făcut valuri după ce a introdus în Seattle automate de cannabis care acceptă moneda bitcoin. Pe lângă aparatele ZaZZZ, compania oferă și alte produse înrudite cu canabisul. Au mai multe proprietăți, pe lângă divizia de cultivare numită Jurassic Water.
CoinTelegraph a discutat cu președintele și directorul operativ al American Green, Stephen Shearin, despre impactul ”devastator” al industriei cannabis-ului și a criptomonedei, despre planurile viitoare pentru automatele de cannabis și despre Bitcoin 2.0.
CoinTelegraph – Ne puteți mai întâi spune câteva cuvinte despre compania dumneavoastră, American Green?
Stephen Shearin – American Green este o companie înregistrată public. Este cea mai mare companie care pune la dispoziție un catalog de marijuana și produse din marijuana.
CT – American Green a devenit primul dispensar din lume care comercializează marijuana medicinală în anul 2009. Care a fost efectul legalizării marijuanei în mai multe state din SUA asupra operațiunilor dvs?
SS – Stoparea graduală și bine gândită a prohibiției a deschis multe oportunități. Din moment ce suntem centrați pe cannabis, de la sămânță și până la vânzare, ne dorim ca tot ceea ce vine de la noi să poată fi vândut și pe alte piețe.
CT – Care ar fi câteva din cele mai mari provocări cu care se confruntă industria din care faceți parte în acest moment?
SS – Optzeci de ani de prohibiție, propaganda care o susține, dar și faptul că încă marijuana este pe lista narcoticelol de grupa 1. Este de-a dreptul ridicol. Toate acestea au lăsat o piață fragmentată, plină de informații false. Trebuie să începem prin a educa publicul, prin și în jurul acestui climat, pentru a ajunge și la clienții noștri, dar și la clienții clienților noștri.
Afacerile care au vreo legătură cu canabisul nu pot să se folosească de servicii bancare tradiționale. Nu avem voie să folosim de pildă carduri de credit. Lucrul ăsta prezintă pentru noi o altă mare provocare.
CT – Și atunci de ce nu există mai multe intreprinderi legate de cannabis care să se folosească de criptomonedă?
SS – Ei bine, ținând cont și de răspunsul la întrebarea precedentă, este evident că suntem pe aceeași lungime de undă și practic cu aceleași provocări. Este vorba despre ignoranță, volatilitate, adoptare și confuzie. Nu contează în orice ordine doriți să le puneți.
Fără adoptarea adecvată nu există o ”masă critică” de utilizare. Ținând cont de volatilitate, proprietarii sunt îngrijorați că trebuie să stea cu ochii ca pe butelie pe afacerea lor. Ar putea să piardă tot profitul de pe o zi întreagă din cauza unei scăderi drastice. Pentru că depind de fluxul de bani constant, nu își permit să aștepte ca piața să se regenereze. Iar dacă magazinele nu oferă această opțiune, consumatorii nu sunt motivați, și așa mai departe.
CT – Cindy Gallop a declarant într-un interviu că ”cele trei zone imense de dezagregare în ziua de astăzi sunt sexul, cannabisul și Bitcoinul”. Sunteți de acord cu declarația sa?
SS – Hmmm…Păi sexul a fost dintotdeauna de-a dreptul devastator și cu siguranță că a condus la mai multe inovații. În ceea ce privește internetul, dacă ne uităm de exemplu la marketingul afiliat sau la lungimea de bandă, nu putem nega că a avut o influenţă. Cannabisul a fost o binefacere pentru mai multe industrii și piețe. Dacă mergi la cele mai mari reprezentații business-to-business, vei fi surprins de tehnologiile de acolo. Mă refer la tehnologiile dezvoltate în afara cannabisului care sunt acum aplicate în acest domeniu și până la tehnologii dezvoltate de industria noastră.
Unii dintre împătimiții istoriei îți vor spune că principala cauză și soluția la marea criză economică de după primul război mondial a fost legată de prohibiție. Sunt înclinat să le dau dreptate. Noi nu ne-am început activitatea în centrul unei crize economice, așa că vă puteți aștepta la niște suprize plăcute pe plan economic.
M-am implicat activ pe Internet în anul 1993. Visam la o bancă bazată pe micro-credite care să le permit oamenilor să plătească pentru conținut, în loc să fie bombardați cu reclame. Cred în continuare că există o piață pentru inițiativa mea de atunci.
CT – Cum au fost până acum primate automatele de marijuana care acceptă moneda Bitcoin în Washington și Colorado? Vă așteptați să lansați astfel de automate în fiecare stat pe viitor?
SS – Doar faptul că am scos aparatele pe piață a fost o combinație între tehnologie și obstacole birocratice. Ca să nu mai vorbesc de provocările care țin de educație despre care am vorbit mai devreme. Toate acestea împreună cu provocarea adoptării acestor noi aparate de către public duc la o adaptare mai lentă decât în mod normal. Totuşi 30 de aparate sunt deja pe drum și urmează să ajungă pe piață. Introducerea elementelor inovatoare devine un process mai degrabă decât o politică de educare. Vom putea să depunem niște eforturi pentru a explica cât este de ușor să folosești bitcoinul în această mașină.
CT – American Green acceptă moneda virtuală. Cum plănuiți să susțineți metodele de plată disponibile în rețeaua națională de dispensare?
SS – Facilităm acceptarea monezii bitcoin, dar din moment ce nu suntem proprietarii dispensarelor (încă – din cauza climatului legislativ) și pentru că nu ni se permite să vindem sau să avem beneficii din produsul efectiv de cannabis, dispensarele trebuie să aibă propriul lor cont de bitcoin. Îl integrăm în interfața mașinii, direct la locație. Din nou, vom susține și vom promova și educa publicul pentru a acesta să adopte metoda. Credem că este cea mai sigură, rapidă și eficientă.
CT – Pe lângă monedă, multe dintre așa-numitele aplicații Bitcoin 2.0 sunt dezvoltate pornind de la blockchain. Sunteți deschis sau ați urmărit implementările posibile ale acestei tehnologii pentru ținerea evidenței, contracte, origini etc care ar putea să scadă costurile operative ale afacerii?
SS – Îmi place foarte mult ideea și sper că una dintre variante va avea mai multă forță. Deocamdată avem nevoie de o economie sănătoasă și stabilă pentru bitcoin. Niște lanțuri laterale și alte metode de a crea variații sunt foarte bune și naturale pentru un mediu în creștere. Totuşi, Înainte să alergi trebuie să înveți să mergi.
Am sentimentul că există de sindromul ”vrabia de pe gard”. Vedem anumite mici câștiguri care ar putea să scoată la liman economia. Există încă presiuni asupra bitcoinului, dar o mare parte din presiunea Dark Web a dispărut. După cum am spus, există profesori care fac educație pe această temă. Motorul de e-commerce Stripe tocmai a început să vorbească despre bitcoin. Aceste pietre de temelie sunt foarte bune, ca în cartea ”Cum să faci focul” de Jack London. Chiar când a reușit să facă focul, acesta a topit zăpada de pe o creagă de deasupra. Zăpada s-a topit, a picurat în foc și l-a stins. Trebuie să avem puțin grijă de focul nostru pentru început.
CT – Care este părerea dumneavoastră despre criptomoneda dedicată special pentru cannabis, cum ar fi Cannabiscoin, Potcoin etc.
SS – Îmi place ideea, dar cred că trebuie să ancorăm bine moneda bitcoin pentru a împrăștia piața. Oamenii trebuie să înțeleagă cum funcționează criptomoneda și trebuie să fie o masă critică, despre care vorbeam mai devreme, pentru ca apoi să putem să subdivizăm piața. În acest moment, dacă cineva își face timp să instaleze o aplicație, să își încarce contul cu bitcoin-i pe care vine să îi folosească, ultimul lucru pe care vrem să îl facem este să le spunem „ia-o de la capăt folosind alternativa aceasta„. Atunci când se va putea, vom adăuga și această metodă în parallel și le vom pune la dispoziție opțiunea, dar deocamdată pot să spun doar că nu este cea mai importantă pe lista noastră de priorități. Să sperăm că vom face asta în curând.