Un student ce a participat la un curs despre blockchain și Bitcoin la Stanford a stârnit controverse după ce a acuzat profesoara de bias. Mai exact, aceasta a denigrat Bitcoin și a susținut că Ripple este o soluție mai bună.
Blockchain și viitorul finanțelor
Profesor Susan Athey susține cursul ”Evoluția finanțelor” la Stanford University Graduate School of Business. Una dintre temele abordate a fost Blockchain și viitorul finanțelor, la care a participat și studentul Conner Brown.
Aparent, acesta a fost deranjat de faptul că profesoara a făcut câteva afirmații false despre Bitcoin și fundamentele sale. Athey ar fi afirmat că Bitcoin este “controlat de un mic grup de mineri din China”, care “consumă electricitate prin furt din râuri pentru a rezolva probleme matematice inutile”. Athey a menționat, de asemenea, că bitcoinul este “asigurat economic și nu criptografic”.
În prezentarea sa, Athey a comparat Bitcoin cu ceea ce ea consideră o soluție mai bună – tehnologia Ripple și XRP. Ea a citat volatilitatea cursului de schimb, problemele de încredere cu exchange-urile și durata mare de confirmare a tranzacțiilor ca neajunsuri în utilizarea Bitcoin.
Ulterioro, profesoara a explicat că Ripple XRP, xRapid API și mecanismul global de consens furnizează o alternativă mai rapidă, mai ieftină, mai sigură și mai prietenoasă cu energia decât Bitcoin.
Protest oficial ignorat
În semn de protest, Brown a scris o scrisoare adresată conducerii Stanford. El a susținut că declarațiile despre Bitcoin ar fi trebuit să facă obiectul unei
“discuții de mare calibru și al unei evaluări de către specialiști”.
În opinia sa, problema majoră este că acest curs se adresează studenților care nu au cunoștințe aprofundate despre criptomonede. Din acest punct de vedere, ei pot fi induși în eroare de afirmațiile prof. Athey.
Un alt reproș se referă la conflictul de interese – Athey este parte a consiliul de conducere al Ripple Labs încă din 2014.
Scrisoarea lui Brown a fost practic ignorată de conducerea Universității Stanford, așa că acesta a optat să o facă publică:
“Mă îngrijorează faptul că prima introducere a colegilor mei la Bitcoin conținea erori factuale grave, împreună cu o retorică puternică anti-Bitcoin. Academia nu este un loc pentru marketing, ci testarea riguroasă a ideilor. În cazul în care un profesor are un potențial conflict de interese, aceștia ar trebui să respecte cele mai înalte standarde de control și de evaluare reciprocă.
Acestea fiind spuse, Bitcoin este o creație a internetului. Proprietățile sale sunt dificil de apreciat de cadrele universitare datorită naturii profunde interdisciplinare și evolutive. Acest lucru face dificilă dezvoltarea unui curriculum din cauza designului greșit al disciplinelor academice și a ritmului lent al procesului de evaluare. Internetul va fi întotdeauna cel mai bun loc pentru a te educa cu privire la Bitcoin.”