Mișcările ciclice pe piața criptomonedelor — Mișcările de pe piața criptomonedelor sunt ciclice. Dacă vrei să faci profit, trebuie să înțelegi aceste cicluri, să administrezi riscurile și să îți păstrezi mintea limpede.
Howard Marks descrie două metode de a profita de pe urma piețelor: (1) Să ai mai multe lucruri care cresc în valoare și mai puține care scad în valoare și (2) să te adaptezi la cicluri. Adică, să încerci să te expui mai mult la riscuri când piața crește și mai puțin când scade. Cei mai mulți oameni ignoră partea a doua. Totuși, cheia acestei adaptări este să înțelegi mișcările ciclice pe piața criptomonedelor, în ce stadiu al ciclului te afli și să calibrezi riscurile pe care ți le asumi.
La fel ca în economie în general, avem mișcările ciclice pe piața criptomonedelor pe termen scurt și pe termen lung. Ciclurile pe termen scurt sunt conduse de fluxuri de capital, de compoziția investitorilor și de sentimentele pieței. Ciclurile pe termen lung rezultă din efectele agregate ale ciclurilor pe termen scurt și sunt în cele din urmă conduse de datele de bază pe termen lung.
Vedere generală a supra ultimelor câteva luni
În ultimele luni, piața cripto a fost condusă de capitalul nou și de o acceptare la nivel psihologic a bitcoinului. Capitalul – atât în retail cât și cel instituțional (de exemplu fondurile de investiții cripto) – au intrat inițial prin activele cripto lichide și prin rampele oferite de fiat.
Bitcoinul, care este rampa fiat cu cele mai multe lichidități, a avut performanțe bune. Este de asemenea criptomoneda cu care mulți investitori sunt mai bine familiarizați și care inspiră cea mai mare încredere.
De la 1 iulie până pe 10 decembrie, dominația bitcoinului (sau procentul din întregul volum al pieței cripto) a crescut de la 41% la 66%. Asta chiar într-o perioadă în care volumul de piață al tuturor criptomonedelor creștea. Prețul bitcoin a sărit de la 2493 de dolari la aproape 20 000.
Trebuie să subliniem că această creștere nu s-a bazat pe niște principii de bază, ci pe fluxul de capital și pe accesibilitatea bitcoinului. Capitalul nou care intră pe piața criptomonedelor accesează prima dată bitcoinul. Este mai ușor de înțeles, de păstrat și de cumpărat.
Ciclurile pe termen scurt sunt în favoarea bitcoinului.
Micșările ciclice pe piața criptomonedelor , pe termen scurt. Cum arată ele în acțiune
Mergând mai aproape de luna decembrie, piața a început să fie din ce în ce mai mult dominată de retail. Ca să fim foarte sinceri – de capital ceva mai puțin educat. Coinbase este un proxi foarte bun pentru acest fenomen. Din iunie până în octombrie, conturile noi pe Coinbase au avut un flux relativ constant de aproximativ 30 000 pe zi.
Pe la începutul lui noiembrie însă, cifrele au crescut dramatic. Cei de la Coinbase au spus că în unele zile au depășit 100 000 de înregistrări noi.
Inițial, acest capital a continuat să curgă în bitcoin. A pus paie pe focul ciclului pe termen scurt și a încurajat investitorii să intre pe piața bitcoin.
Investitorii mari au început să își încaseze profiturile, iar bitcoinul a început să scadă. Pentru ei, venise timpul să caute următoarea comoară.
Pe măsură ce capitalul a ieșit din bitcoin și a intrat în alte active, am văzut încheierea unuia dintre ciclurile pe termen scurt și l-am început pe al doilea. De la începutul lui decembrie, s-a dat startul unui nou ciclu, iar activele „mai ieftine” au intrat în lumina reflectoarelor.
Capitalul intrat inițial pe piețele cripto prin bitcoin a început să migreze confortabil pe piața altcoinurilor și să accepte următorul nivel de risc. Cu alte cuvinte, a venit timpul să jucăm pe banii casei.
Campanie de marketing sau valoare reală?
Participanții mai noi din retail sunt mai puțin interesați de forța protocolului și sunt ușor de atras în pitch-ul de marketing al protocolului. Deja nu mai vorbim aici despre așa-numiții cypherpunks, pasionații de criptografie care pricep detaliile blockchainului.
Pentru aceștia, bitcoinul este arhaic și are un preț prea mare. Bitcoinul nu are o echipă de marketing care să îl promoveze. De ce să cumperi aur digital de 17 000 de dolari, când poți să cumperi o alternativă mai rapidă de 100 de dolari? În primele săptămâni din decembrie, litecoin a crescut de 3,7 ori, de la 100 de dolari la 371 de dolari. Între timp, bitcoinul a continuat să piardă teren.
Și litecoinul a căzut din grații mai târziu, când câțiva veterani de pe piață au început să vândă. Charlie Lee, creatorul litecoin, s-a numărat printre cei care au lichidat. Profiturile au început să stagneze. Investitorii fără stare și-au mutat din nou banii, de data asta cu mai mulți bani de casă gata să fie investiți. Atenția lor a trecut de la masa de ruletă de la Coinbase la masa de zaruri de la Bittrex, Poloniex, Bitfinex și Binance. Ca rezultat, numărul de înregistrări noi la aceste schimburi a crescut. Trei dintre schimburile de top au trebuit să pună pe pauză înregistrarea de conturi noi.
„Nu pot să cred, versiuni chiar mai ieftine de bitcoin !”. Bugetele lor de marketing le-au atras cu un nou cântec de sirenă.
Pare ridicol să spunem asta, dar cu cât mai ieftin este un activ, cu atât cresc șansele de profit. Când spun ieftin, nu mă refer la o măsură fundamentală de valoare, ci la prețul efectiv.
Un grafic la profiturilor în ultimele șapte zile explică mai bine situația. Avem o corelație negativă directă între prețul criptomonedei și profituri. Este șocant, dar din păcate foarte adevărat.
TRX, XRP, XLM, ADA, orice vrei. „Bitcoin 3.0”. Mai rapid, mai ieftin și cu șanse mai mari de creștere, nu-i așa? S-a ajuns la o situație în care profeția ajunge să se împlinească pentru că lumea a auzit de ea. Bitcoinul a scăzut cu 40% și dominația totală a scăzut de la 65% șa 37%. Jarul era aprins, iar noii investitori din retail au pus benzină peste. Preston Byrne a pus cel mai bine problema – criptomonedele au devenit cel mai mare cazinou din lume de acțiuni ieftine.