Prețul bitcoin a scăzut sub pragul de 7600 de dolari pentru prima oară din 19 martie. La început de zi, prețul scăzuse sub 7530 de dolari, după ce a avut maxime de 8150 de dolari cu mai puțin de 20 de ore în urmă.
Piețele future
În ultimele patru ore, volumele vândute au crescut la toate schimburile cripto mari. Piața a fost afectată cel mai probabil de volumul în creștere pe piețele future americane operate de CBOE și CME Group. Piețele future au înregistrat volume record în ultimele 24 de ore. Conform datelor publice disponibile la CME și CBOE, o mare parte din volume pe ambele piețe future sunt vândute. Prețul bitcoin a scăzut în mare parte din cauza acestor activități, conform analiștilor.
Inițial, comunitatea cripto a fost foarte optimistă în legătură cu lansarea piețelor future. Comunitatea a crezut la vremea respectivă că acest lucru va duce la o creștere a volumului și va aduce lichidități pe piață.
Fără îndoială, intrarea investitorilor din finanțele tradiționale pe piața de future a dus la o îmbunătățire a lichidităților pe piață. Deși volumele pieței u crescut, piața de future a avut impact negativ asupra piețelor cripto încă din ianuarie și până acum iar prețul bitcoin a scăzut proporțional.
Între timp, invesetitorii instituționali la scară largă nu au putut să profite de piață și să manipuleze prețurile criptomonedelor la schimburi. Totuși, traderii în retail au început să mute sume mari de bani pentru a da trendul pieței.
Realist vorbind, o parte din factorii menționați de media, cum ar fi interdicțiile la promovarea criptomonedelor pe rețelele sociale, Twitter și Facebook, au avut un impact minim asupra prețului cripto. Pentru a înțelege irelevanța reclamelor pe ambele platforme, este important să înțelegem motivele din spatele interdicției.
Ambele platforme au interzis reclamele la criptomonede din cauza unor campanii agresive făcute de ICO-uri. Așa cum spunea Nathaniel Poppers de la New York Times, marea majoritate a ICO-urilor s-au dovedit a fi ori proiecte eșuate ori escrocherii.
Este logic din partea platformelor ca Twitter și Facebook să interzică reclamele la criptomonede, dacă nu vor să fie responsabili pentru pierderile suferite de investitori. Asta mai ales pentru că guvernul va încerca să acuze cele două platforme că au promovat ICO-urile permițând aceste reclame la proiecte.
Așadar, este exagerat să spunem că interdicția reclamelor de către cei doi giganți sau orice alt factor irelevant au dus la declinul prețului bitcoin și al altor criptomonede.
Ce se întâmplă cu piața?
Este puțin probabil ca piața să se recupereze pe termen scurt sau în următoarele câteva săptămâni. Mai mulți experți, inclusiv directorul de la compania de remitențe Abra, Bill Barhydt, a spus că bitcoinul va avea o raliere puternică în decursul anului și că „drept rezultat, se va dezlănțui tot iadul”.
„Discut cu fondurile de investiții, cu indivizi cu valoare netă mare, chiar și cu speculanți de comodități. Toți se uită la volatilitatea pieței cripto și o văd ca pe o ocazie uriașă. Odată ce se întâmplă acest lucru, o să se dezlănțuie tot iadul. Odată ce se deschide barajul, s-a deschis”, a spus Barhydt.