Conglomeratul LVHM, ce deține brandul Louis Vuitton, dorește să utilizeze blockchain pentru a verifica autenticitatea produselor de lux. Noua platformă AURA a fost elaborată în colaborare studioul Consensys, Microsoft Azure și se bazează pe blockchain-ul Quorum dezvoltat de JPMorgan.
Aparent, echipa de design a lucrat în secret timp de mai mult de un an pentru elaborarea sa.
Blockchain pentru a combate falsificarea brandurilor
Falsificarea produselor de lux este o problemă ce afectează serios profiturile companiilor precum LVHM.
Conglomeratul deține peste 60 de branduri precum Louis Vuitton, parfumurile Christian Dior, șampania Dom Perignon și ceasurile Hublot. Veniturile totale ale companiei în 2018 au fost de peste 53 miliarde de dolari.
Platforma AURA este o încercare de a oferi clienților opțiunea de a verifica proveniența produselor de lux. De altfel, se încadrează în eforturile recente de combatere a contrafacerii Oficiului pentru Proprietatea Intelectuală din cadrul Uniunii Europene.
„Pentru început, AURA va furniza dovada autenticității articolelor de lux și va urmări originile lor de la materii prime până la punctul de vânzare și dincolo de piețele de bunuri uzate. Următoarea fază a platformei va explora protecția proprietății intelectuale creative, a ofertelor exclusive și a evenimentelor pentru clienții fiecărei mărci. Sperăm ca în curând să putem inclusiv să combatem frauda bazată pe publicitate”,
a explicat o sursă din cadrul proiectului.
Alte branduri pot fi incluse pe platformă
LVHM intenționează să lanseze AURA în cursul lunii mai sau iunie. Pentru început, platforma va include brandurile Louis Vuitton și parfumurile Christian Dior. Ulterior, va fi extinsă la toate gamele de lux ce aparțin LVHM.
Reprezentanții companiei au susținut că orice al brand de lux se poate alătura platformei. Folosind sistemul de acces limitat al Quorum, AURA asigură confidențialitatea informațiilor stocate pe blockchain.
LVMH intenționează să ofere serviciul sub formă de etichetă albă (white label) altor mărci, inclusiv concurenților grupului. Deci, în loc să fie o aplicație standard, AURA va rula în spatele brandurilor ce o folosesc.
„Dacă sunteți un client al unei mărci de lux, nu veți vedea AURA; veți vedea aplicația Louis Vuitton sau aplicația altei mărci de lux „,
a explicat sursa.
Prin facilitarea cooperării între firme, proiectul este în mare măsură în conformitate cu standardele industriei bunurilor de lux.
Dincolo de CryptoKitties
LVMH a optat pentru a utiliza tokenurile non fungibil ERF-721 pe blockchain-ul Ethereum. Acestea permit reprezentări digitale care nu sunt numai imuabile, ci oferă un fomat distinctiv al unui element unic și irepetabil.
Cel mai faimos exemplu de NFTs este jocul CryptoKitties, dar acest tip de token are un potențial serios de afaceri.
De exemplu, AURA poate identifica o geantă individuală și poate urmări întregul său ciclu de viață – de la ferma de aligatori până la magazinul în care a fost vândută prima dată și ulterior prin lanțurile multiple de proprietari care au deținut-o.
Un alt motiv pentru care LVMH a ales ethereum este că versiunea cu acces restricționat de astăzi este un pas intermediar către o viziune mai mare:
„LVHM consideră că rețelele cu acces restricționat și cele publice trebuie să fie interoperabile. În viitor, acest element va permite să pună puterea înapoi în mâinile clienților. Este, de asemenea, o modalitate pentru o rețea globală de distribuitori și reselleri să se conecteze la o rețea fără restricții. „