Noul trend în industria cripto este reprezentat în mod clar de NFT-uri – tokenurile non-fungibile au devenit extrem de populare și atrag etichete de preț fenomenale. Până acum, cel mai scump caz de utilizare a fost reprezentat de piese de artă. De exemplu, un tablou digital al artistului Beeple a fost achiziționat cu 69 de milioane de dolari.

Cu toate acestea, caracteristicile NFT-urilor le transformă într-o oportunitate de a fi utilizate în numeroase alte domenii. Inițial, acest tip de tokenuri au fost utilizate în gaming – toată lumea a auzit de CryptoKitties și de problemele pe care le-a generat în rețeaua Ethereum. NFT-urile sunt în continuare utilizate în industria de gaming, sub formă de obiecte unicate sau rare din jocuri.

Stai conectat in lumea digitala!

Ulterior, oamenii au identificat și alte cazuri de utilizare. În sport, de exemplu, clipuri exclusive din meciuri sunt vândute sub formă de NFT-uri. Accesând bazele de fani pasionați, colecțiile NFT și-au demonstrat potențialul și puterea de a aduce aceste comunități în blockchain.

O altă utilitate este strângerea de bani în scop caritabil. De exemplu, Jack Dorsey a pus în vânzare primul tweet din istoria platformei sub formă de token non-fungibil, trend urmat și de alții. Un jurnalist de la New York Times s-a folosit de NFT-uri pentru a strânge bani în scop caritabil, prin vânzarea unui articol în acest format.

Un alt domeniu în care NFT-uri oferă oportunități este tokenizarea activelor din lumea reală. De exemplu, au exista câteva cazuri de tokenizare a proprietăților imobiliare, acțiuni bursiere sau documente importante precum licențe, istoric medical, certificatele de naștere și deces. Deși aceste cazuri de utilizare sunt relativ puține în prezent, este un domeniu cu mare potențial de extindere.

Digitalizarea datelor personale prin NFT

NFT-urile sunt perfecte și pentru a combate furtul de identitate, prin digitalizarea datelor personale într-un format imposibil de falsificat.

Mai mult, creatorii își pot transforma produsele în NFT-uri pentru a-și păstra dreptul de autor. Există deja proiecte care utilizează NFT-urile pentru a genera certificate de autenticitate pentru produse de lux. De exemplu, compania Louis Vuitton a anunțat că planifică să emită astfel de certificate pentru o parte dintre produsele sale, ceea ce ar ajuta la combaterea contrafacerilor.

Principalele avantaje oferite de tokenurile non fungibile sunt faptul că pot dovedi autenticitatea, pot oferi drept de proprietate și sunt transferabile. NFT-urile sunt interesante deoarece reprezintă mai mult decât bani și accentuează obiceiul uman de a colecta obiecte care declanșează pasiune sau divertisment. Un pas mai departe este utilizarea lor în domenii de utilitate publică ce au potențialul de a ușura transferul de proprietate, indiferent că este vorba de proprietate intelectuală sau fizică.