O nouă aplicație pentru un patent din partea gigantului Walmart arată felul în care blockchainul ar putea să fie folosit pentru a dezvolta oferta digitală către consumatori.

Documentul, publicat joia trecută de Biroul de Patente și Mărci Înregistrate din SUA, descrie un registru blockchain care ar urmări produsele pe care le vinde magazinul unui anumit client. Este cel mai recent exemplu de înregistrarea proprietății intelectuale de către Walmart, care a depus actele pentru mai multe aplicații de patent pe aceeași temă și care a făcut un pilot al tehnologiei ca să urmărească produsele alimentare de pe raft.

Sistemul propus le permite clienților să înregistreze un produs după ce acesta a fost cumpărat prima oară. Clientul poate apoi să aleagă un preț de revânzare, cu un sistem care se comportă esențialemente ca o piață digitală, conform aplicației.

Poate că la fel de important este și faptul că această aplicație pare să lucreze cu detaliile altui caz de utilizare – urmărirea furnizării distributive – care a fost descris într-o altă aplicație pentru patent depusă de Wallmart în trecut.

Cea mai recentă aplicație explică felul în care „un blockchain de înregistrare a furnizării distributiv” ar fi actualizat pe măsură ce produsele trec de la un vânzător la curier la cumpărător, fiecare tranzacție nouă semnificând un nou pas.

Compania a scris:

„După una dintre abordări, transferul de la vânzător la curier ar avea nevoie de semnături atât de la cel care trimite produsul cât și de la curierul care folosește parolele private respective. Noua tranzacție ar putea să fie emisă și verificată de expeditor, curier, cumpărător și alte noduri din sistem înainte să fie adăugate la blockchainul care înregistrează furnizarea distributivă. Când coletul este transferat de la curier la cumpărător, cureirul poate să foloseacă parola privată a curierului pentru a autoriza transferul de active digitale reprezentând activele fizice de la curier la cumpărător și să actualizeze registrul de furnizare cu noua tranzacție.”

Ideea că Walmart chiar urmărește un astfel de caz de utilizare nu este chiar așa de exagerată. În septembrie anul trecut, retailerul a dat detalii despre felul în care testează soluțiile de furnizare automatizată cu un grup limitat de clienți din California.