Viber este una dintre cele mai populare aplicații de mesagerie în lume, însă în Rusia se plasează pe locul 3 după WhatsApp și Telegram. Compania mamă, Rakuten, este considerată ”Amazon-ul Japoniei” datorită serviciilor extinse de comerț online pe care le oferă, fiind de asemenea printre primele companii din lume care a început să accepte criptomonedele ca metodă de plată încă din 2015.

Săptămâna aceasta, Rakuten a anunțat că intenționează ca în februarie 2019 să lanseze propria criptomonedă Rakuten Coin, ce urmează să fie folosită în cadrul aplicației Viber.

Rakuten a ales Rusia pentru a testa viabilitatea unei astfel de criptomonede, deoarece înregistrează 45 de milioane de utilizatori în această țară și își dorește să obțină un avantaj în fața rivalului WhatsApp.

Viber va oferi opțiunea de creare de grupuri cu număr nelimitat de membri (Viber Community) în cadrul cărora utilizatorii vor putea interacționa și cu numeroșii parteneri de e-commerce ai Rakuten.

Anul trecut, Viber CEO-ul Viber Djamel Agaoua a sugerat pentru prima dată această initiativă de creștere a bazei de utilizatori prin dezvăluirea planurilor de a face funcția Viber “mai mult ca o platformă decât ca aplicație cu o singură funcție.” Rakuten Coin va juca un rol-cheie în această transformare, utilizatorii având posibilitatea să își monetizeze interacțiunile, să cumpere, să vândă și să comercializeze tokenurile utilizând portofelul Viber, precum și să plătească pentru serviciile oferite prin intermediul aplicației.

“Utilizatorii vor putea să deschidă o fereastră de chat cu prietenii, să se uite la restaurante, să decidă unde să meargă și să facă o rezervare – toate fără a părăsi Viber. Criptomoneda Rakuten Coin este planificată pentru lansare în Rusia în 2019”, a spus Agaoua.

În prezent, compania așteaptă ca autoritățile din Rusia să implementeze cadrul legal cu privire la criptomonede, pentru a decide dacă vor putea oferi și opțiunea de tranzacționarea a noii criptomonede contra rublei.