Compania Autonomous Next LLP a efectuat un studiu referitor la prețurile practicate de exchange-uri pentru listarea de noi tokenuri, iar acestea variază între 1 milion de dolari până la 3 milioane pentru exchange-urile cu volum mare.

Analiștii au afirmat că sumele sunt aproximative și că nu includ comisioanele de tranzacție și de retragere pentru noile cirptomonede odată ce acestea sunt lansate.

Faptul că exchange-urile percep taxe pentru listarea tokenurilor nu este un secret, iar bugetul pentru promovarea ICO-urilor este inclus de la început în proiectele de lansare. De altfel, anumiți promoteri cu reputație din lumea cripto percep comisioane de 100,000 de dolari pentru un singur Tweet (după cum a afirmat de exemplu John McAfee).

Cu toate acestea, sumele vehiculate sunt extrem de mari dacă sunt comparate cu costurile pentru listarea la bursele de tip Nasdaq, de exemplu, unde taxele variază între 125,000 de dolari până la 300,000.

Mai apare și problema legală – dacă un ICO lansează un token tip utility, conform reglementărilor din SUA de exemplu, un astfel de buget de promovare nu este legal.

Comisia de Supraveghere a Titlurilor de Valoare și a Bursei (SEC) din Statele Unite a emis deja numeroase avertizări cu privire la necesitatea de înregistrare pentru noile ICO-uri, deoarece trebuie supuse evaluării din perspectiva legilor în care se încadrează (dacă sunt sau nu titluri de valoare).

SEC a anunțat de altfel că exchange-urile care doresc să listeze tokenuri tip securities (titluri de valoare) trebuie să se înregistreze ca atare.

Având în vedere atenția pe care autoritățile au început să o acorde ICO-urilor și legislației neclare, comisioanele percepute de exchange-uri pentru listarea de tokenuri noi pot avea consecințe nu doar financiare, ci și legale.