Compania specializată pe plăți americană VISA a postat un anunț de angajare pentru un specialist blockchain. Postul este disponibil la sediul Palo Alto din San Francisco al Visa.
Anunțul a fost postat de fima specializată pe recrutare SmartRecruiters. Postul este denumit Manager Tehnic de Produs în cadrul diviziei Visa Fintech.
Conform descrierii, noul specialist blockchain va fi responsabil pentru implementarea strategiei companiei în ecosistemul cripto. De asemenea, va trebui să gestioneze planul de acțiune pentru oportunitățile legate de criptomonede.
Calitățile necesare sunt o cunoaștere funcțională a industriei cripto și a principalilor actori implicați. De asemenea, sunt esențiale cunoștințe aprofundate privind tehnologia distribuită a registrelor (DLT). În plus, anunțul solicită o înțelegere profundă a soluțiilor existente de plată și familiaritate cu criptografia avansată.
Specialistul va lucra în strânsă colaborare cu echipa de cercetare Visa pentru a dezvolta noi produse fintech.
VISA face pași în domeniul cripto
Anul trecut, CEO-ul Visa, Al Kelly, a declarat că criptomonedele nu reprezintă o provocare pentru poziția dominantă a companiei în sfera de plată pe termen scurt și mediu. Kelly a susținut că cripto trebuie să treacă de la a fi un produs la un instrument de plată. Abia atunci, criptomonedele pot să reprezinte un adevărat concurent în cadrul sistemului financiar tradițional.
La sfârșitul anului 2018, Reuters a raportat că Visa a achiziționat compania Earthport. Acesta este un partener al companiei Ripple specializată pe plăți internaționale.
În 2016, Earthport a lansat un API proiectat să conecteze băncile cu protocolul Ripple pentru gestionarea plăților transfrontaliere. Aplicația a fost dezvoltată pentru a permite băncilor să depășească constrângerile bugetare, tehnologice și de conformitate.
Achiziția a stârnit zvonuri că VISA intenționează să integreze protocolul Ripple în sistemul existent de procesare a tranzacțiilor transfrontaliere.
În următoarea perioadă, este de așteptat ca VISA să piardă clienți. Compania a anunțat creșterea comisioanelor pentru comercianți începând cu luna martie. Din acest motiv, unele rețele de magazine au anunțat că nu vor mai accepta carduri VISA pentru plăți.
Un exemplu în acest sens este rețeaua de magazine Kroger din Statele Unite, ce are peste 2700 de magazine. Cripto-entuziaștii au profitat de ocazie pentru a sugera utilizarea criptomoendelor, care au comisioane mult mai scăzute.