Browserul Brave a lansat oficial sistemul de recompensare a utilizatorilor pentru vizualizarea de reclame. Brave Ads este disponibil în prezent în Statele Unite, Canada, Franța, Germania și Marea Britanie. Compania promite că utilizatorii vor primi 70% din banii plătiți de advertiseri pentru aceste reclame prin activarea Brave Rewards.
Cum funcționează Brave Ads
Utilizatorii care optează să fie recompensați pentru vizualizarea de reclame au posibilitatea de a activa serviciul în dashboard. Reclamele vor apărea sub forma unei notificări în colțul ecranului, similar cu sistemul Slack. În cazul în care dă click pe reclamă, se va deschide o pagină nouă cu detalii despre ofertă.
Pentru moment, reclamele sunt publicate de partenerii Brave precum Vice, Home Chef, ConsenSys, Ternio BlockCard, MyCrypto, eToro, BuySellAds, TAP Network, The Giving Block, AirSwap, Fluidity și Uphold.
Publicitatea tradițională funcționează prin monitorizarea comportamentului utilizatorilor web, raportarea în cloud și selectarea anunțurilor pentru a le difuza pe baza acestor date.
Brave promite însă că informațiile cu privire la activitatea utilizatorilor sunt stocate local și nu sunt raportate advertiserilor.
„Este un sistem de publicitate privat care nu implică urmărirea utilizatorului”, a explicat Brandon Eich, creatorul Brave. „Mecanismul de backend al Brave alege anunțuri care sunt specifice pentru dvs. pe baza datelor din browser.”
Pentru moment, tokenurile nu pot fi încasate
Recompensele pentru vizualizarea de reclame se plătesc în tokenul BAT și pot fi vizualizate în dashboard-ul Brave Rewards. O dată pe lună, fondurile sunt virate în portofelul utilizatorului.
În prezent însă, tokenurile pot fi folosite doar pentru micro-plăți (tips) în cadrul browserului.
Brave promite că în prezent lucrează împreună cu partenerul TAP Networks pentru a permite utilizarea recompenselor pentru produse și servicii reale.
”În curând, utilizatorii vor putea să utilizeze BAT pentru conținut premium, precum și pentru a obține recompense din lumea reală, cum ar fi sejururi hoteliere, vouchere de restaurante și carduri cadou prin intermediul TAP Network, ce include 250.000 de parteneri. Brave lucrează, de asemenea, la opțiunea de a permite utilizatorilor să retragă BAT din portofelele lor pentru uz personal, convertindu-și BAT-ul la o monedă locală prin intermediul exchange-urilor.”
se menționează pe site-ul companiei.
Compania încă lucrează la o soluție KYC (know-your-client) care să respecte legislația internațională. Opțiuna de retragere a tokenurilor sau utilizarea lor pentru a achiziționa produse și servicii va putea fi activată abia după implementarea acesteia.
Brendan Eich a declarat:
„Cu Brave Ads lansăm o platformă digitală de reclame, prima care protejează drepturile utilizatorilor de date și le recompensează pentru atenție. Brave Ads vizează, de asemenea, îmbunătățirea economiei și a conversiei industriei de publicitate online, astfel încât editorii și agenții de publicitate să poată prospera fără intermediarii care colectează taxe uriașe și care contribuie la supravegherea la nivel web. Confidențialitatea prin design și eliminarea trackingului sunt parte integrantă a misiunii noastre de a repara Web-ul și modelul său de finanțare.”