Investitorii sofisticați au ales clasa de active Arts & Collectibles (A&C) de secole pentru a crea portofolii puternice cu investiții care au o circulație relativ scăzută. Investiția în artă, bijuterii, mașini și vinuri fine nu este nimic nou, la fel cum problemele de autentificare ale acestor bunuri nu sunt simple. Tehnologia blockchain oferă însă o oportunitate pentru piața A&C, deoarece caracterul imutabil al datelor înregistrate facilitează menținerea unui istoric corect al obiectelor colecționate.
Ce este
Codex este un registru descentralizat pentru obiecte unice precum artă, vinuri, ceasuri și multe altele, care folosește tehnologia blockchain pentru a înregistra identitatea și istoricul fiecărui bun în parte. Prin crearea unui ecosistem care include case de licitație, colecționari și intermediari, Codex oferă garanția autenticității pentru obiectele de lux și facilitează evaluarea și tranzacționarea acestora.
Problema
Trazacțiile cu obiecte de colecție și artă se bazează pe ideea că fiecare produs este unic și original, însă autenticitatea produselor este dificil de stabilit. De asemenea, istoricul obiectelor poate să fie neclar, ceea ce generează îndoieli cu privire la autenticitate și sursa de proveniență. Având în vedere că piața de A&C are în prezent o valoare de peste 6 miliarde de dolari, este necesară o metodă facilă de păstrare a infromațiilor relevante pentru actorii de pe această piață.
Soluția
Protocolul Codex este un registru de active descentralizat care utilizează tehnologia Blockchain pentru a înregistra, verifica și păstra în siguranță informații importante despre proprietatea asupra obiectelor de colecție și de artă.
Pe lângă centralizarea și înregistrarea informațiilor pe blockchain, Codex oferă și aplicația Biddable, care facilitează achiziția de A&C, deoarece garatează autenticitatea și evaluarea corectă a bunurilor puse în vânzare.
Cei care doresc să determine valoarea bunurilor, fie să efectueze tranzacții (să cumpere, să vândă, să asigure etc.), fie pur și simplu din curiozitate, au posibilitatea de a trimite codul de înregistrare de pe Codex Record companiei ValueMyStuff și vor primi o evaluare din partea rețelei de experți cu experiență anterioară la instituții precum Sotheby’s și Christie’s. ValueMyStuff a evaluat peste 1,2 milioane de articole în ultimii șase ani, furnizând certificate PDF, înregistrări online și, acum, înregistrări în Registrul Codex. Parteneriatul dintre Codex și ValueMyStuff oferă astfel un plus valoare pentru produsele înregistrate în registru.
Tokenul
CodexCoin (CODX) este tokenul ERC-721 utilizat pentru a modifica și verifica datele înregistrate în Codex Records. Pe măsură ce rețeaua de parteneriat Codex se extinde, cei care dețin CodexCoin se vor bucura de o gamă largă de opțiuni de furnizor de servicii în plus față de evaluări, inclusiv cotații de asigurare, acces la furnizori de împrumuturi garantate cu active, gestionarea inventarului, interacțiuni cu muzeele și multe altele.
ICO-ul se desfășoară în perioada 2 iulie-8 august, timp în care sunt puse în vânzare un miliard de tokenuri la prețul de $0.0670. CODX poate fi achiziționat cu BTC și ETH.
Echipa Codex Protocol
Codex Protocol are o echipă condusă de trei manageri Mark Lurie ・fondator al lofty.com, Jess Houlgrave, fostă angajată al casei de licitație Sotheby și John Forrest, fost inginer la Microsoft. Ceilalți șase angajați sunt experți in domeniul IT și marketing, iar cei șapte consilieri ai echipei sunt colaboratori ai caselor de licitații Christie, America și Sotheby.
Concluzia
Codex are potențialul de a deveni cel mai important registru descentralizat pentru nisa”A & C”, care cuprinde artă, vinuri fine, colecții, antichități, monede, ceasuri, bijuterii și multe altele.
Codex Protocol este open source, permițând jucătorilor terți să construiască aplicații și să utilizeze sistemul de registre. Aplicația de referință a Codex, Biddable, este un sistem de titluri de garanție bazat pe Codex Protocol, care rezolvă provocările de lungă durată în licitații: ofertanți neperformanți, lipsa confidențialității și accesul la ofertanți.
Mai multe info gasiti in whitepaper.