MEDIA Protocol este o platformă care recompensează creatorii de conținut pentru munca lor în mod direct, prin eliminarea intermediarilor. Mai concret, este un kit de dezvoltare de software pe care programatorii îl pot folosi pentru a crea aplicații descentralizate, iar o versiune de test a aplicației denumită CryptoCatnip a fost deja publicată pe Google Play și Itunes.
Ce este
MEDIA Protocol este un smart contract care transformă orice adresă URL într-un portofel digital, în care tokenurile pot fi distribuite consumatorilor în funcție de modul în care aceștia interacționează cu adresa URL a conținutului. Acest lucru creează o nouă economie de audiență bazată pe valoarea contribuției fiecărui participant la succesul unui articol din rețeaua lor.
În acest mod, se realizează redistribuirea puterii de la proprietarii de media (care în prezent sunt intermediari ce beneficiază de toate avantajele financiare) către creatorii de conținut, publiciști și consumatori. Media Protocol oferă publiciștilor datele de care au nevoie, creatorilor de conținut recompensele meritate, iar consumatorii beneficiază de informații relevante pentru ei.
Problema
De fiecare dată când citiți un articol sau vizionați un anunț de publicitate video, agențiile și rețelele sociale fac bani. În calitatea de consumator pur și simplu obțineți conținutul.
Actualul monopol al conținutului deținut de proprietarii media centralizați și de platformele de distribuție a conținutului este ineficient și nesustenabil. Creatorii, editorii și consumatorii doresc mai mult control și transparență, să creeze, să distribuie și să consume în mod echitabil, fără nici un intermediar.
Soluția
MEDIA Protocol vă face parte din această economie, permițând marcilor, editorilor și creatorilor să vă recompenseze direct pentru consumarea, plăcerea, comentarea și partajarea conținutului acestora.
Platfroma permite schimburi directe și interacțiuni într-o nouă economie, cu stimulente pentru fiecare actor, de exemplu, prin crearea unui canal direct pentru editori pentru promovarea conținutului prin stimulente pentru consum și pentru consumatori să plătească direct pentru conținutul plătit și să recompenseze creatorii favorizați de conținut și editor cu MEDIA Tokens.
Protocolul MEDIA stimulează reciproc crearea, distribuția și consumul de conținut, fiecare actor având un grad mai mare de control și înțelegere.
Beneficii pentru clienți
• Participă la o economie transparentă în jurul conținutului cu care interacționați
• Acces facil la conținut relevant
• Motivarea actorii din industrie pentru a crea un conținut mai bun, oferindu-le acces la datele personale pe care le doresc
Beneficii pentru branduri
• Activarea rețelele țintă pentru distribuirea eficientă a conținutului
• Obținerea datelor necesare pentru crearea unui conținut mai atrăgător pentru public și prin înțelegerea interacțiunilor lor
• Transformarea într-un partener de încredere într-un ecosistem de conținut, în care se realizează parteneriate cu grupurile și publicul țintă
Tokenul – Media Protocol
Ecosistemul Media Protocol este bazat pe MEDIA token (MPT), care va reprezenta metoda de recompensare utilizată pe platformă.
Creatorii de conținut își pot publica direct activitatea și pot obține profituri de la utilizatori în cazul în care își stabilesc o funcție de abonament sau paywall sau de la agenții de publicitate care se expun prin traficul pe care îl realizează. Utilizatorii pot câștiga de asemenea tokenuri pentru participarea lor, fie ca recompensă pentru distribuirea conținutului în rețelele lor sociale, fie de către agenții de publicitate care aleg să le plătească pentru atenție. În cele din urmă, fiecare aplicație care implementează protocolul va crea propriul sistem de recompense, în funcție de nevoi.
Echipa a creat deja o aplicație de test denumită CryptoCatnip, dedicată în întregime știrilor despre criptomonede.
Tokenul MPT de tip ERC-20 va fi lansat pe platforma Ethereum în semestrul 2 al lui 2018.
Echipa
MEDIA Protocol a fost creată de o echipă de 16 persoane, majoritatea fiind angajați ai Codec.ai, o companie specializată pe software care folosește Inteligența artificială pentru activitățile de marketing și comunicare.
Co-fondatorii Martin Adams și Tom Graham au activat în domeniul legal și în marketing, având astfel experiența necesară pentru a crea un proiect care să asigure beneficii pentru toți actorii din mass media.
CEO-ul James Tabor are peste zece ani de experiență în domeniul publicității și drepturilor comerciale, specializat în lansarea analizelor de date. Prin aceste proiecte, el s-a concentrat pe implementarea tehnologiei pentru a procesa cantitatea imensă de date utilizate pentru a comunica cu consumatorii și, la rândul său, a schimba modul în care media și publicitatea funcționează.
Concluzia
Sistemul MEDIA Protocol prezintă o idee interesantă, însă în prezent se află în dezvoltare mai multe platforme similare ce vor reprezenta concurența. În plus, organizația oferă în prezent foarte puține informații despre ICO, existând riscul să rămână în urma roadmap-ului publicat.
Echipa din spatele proiectului MEDIA Protocol pare să fie foarte bună și are potențial, însă succesul platformei va depinde în cele din urmă de entuziasmul și creativitatea dezvoltatorilor și de dorința utilizatorilor de a adopta noul token.
Dacă doriți să aflați mai multe informații despre acest proiect, puteți citi WhitePaperul sau vizita website-ul oficial.