De ce a scăzut bitcoin – Bitcoinul şi altcoinii s-au depreciat substanţial în weekend. Dacă la începutul perioadei de creştere unii analişti considerau că aceasta se datorează creşterii nivelului de adopţie, cârcotaşii afirmau că  totul se întâmplă din cauza speculanţilor care doresc să facă un profit cât mai mare.

Scăderea preţurilor a dus bineînţeles şi la întrebări referitoare la cât de solidă este piaţa criptovalutelor. Întrebările sunt pertinente, dacă ne amintim de creşterile şi scăderile de preţ ale bitcoinului din perioada timpurie.

Un proces natural

Jason Cassidy, preşedinte al companiei Crypto Consultant, consideră că aceste mişcări sunt ceva normal:

“Asistăm la naşterea unui nou sistem financiar. Este ceva normal să avem parte şi de speculaţii. Creşterea organică apare în mod natural, de jos în sus. Recunoaşterea şi aprobarea din partea guverneleor, adopţia din rândurile comercianţilor şi utilizatorilor, serviciile noi – toate acestea stau la baza dezvoltării criptomonedelor.”

Cassidy a explicat de asemenea şi faptul că atât traderii, cât şi speculanţii vechi de pe piaţă sunt orientaţi spre profituri maxime după creşterile abrupte de preţ. Aceste mişcări au loc după fiecare perioadă de creştere explozivă.

În plus, deşi fiecare piaţă are dinamica proprie, piaţa crypto, fiind la început, este încă una foarte volatilă. În timp însă, preţul bitcoinului se va stabiliza.

Efectul din reţea

Dana Coe, CEO al companiei BitLox este de părere că asupra fluctuaţiilor de preţ se răsfrânge un efect al reţelei. De asemenea, deşi mulţi oameni aud întâmplător de bitcoin, foarte puţini ştiu şi ce reprezintă acesta.

Referitor la altcoini, Coe a adăugat şi faptul că în condiţiile în care ei nu pot fi cheltuiţi în lumea reală, preţurile nu au parte de o creştere organică, ci mai degrabă au la bază comportamentul oamenilor, care se iau unii după alţii.

Coe a finalizat declaraţia afirmând că specula propriu-zisă nu este un lucru rău, ţinând cont că piaţa crypto este o piaţă liberă, şi în toate pieţele libere există câştigători şi pierzători. Creşterea organică apare după ce mulţi oameni se adaugă în rândurile utilizatorilor, iar acest lucru se întâmplă doar în cazul unei pieţe care are puterea să atragă.

Sursa – Cointelegraph