Compania alimentară Danone a lansat serviciul Track & Connect, o soluție blockchain pentru urmarirea alimentelor si produselor pentru copii. Acesta va oferi o mai mare transparență pentru mărcile sale de alimente pentru copii, inclusiv linia de lapte praf Aptamil.
Sergviciul a fost deja lansat în China și va fi extins anul acesta în Franța, Germania, Australia și Noua Zeelandă.
Alegerea Chinei pentru lansare nu a fost legată doar de mărimea pieței. În această țară au existat mai multe scandaluri publice cu privire la alimentele pentru copii. De exemplu, în 2008, șase bebeluși au murit din cauza pietrelor la rinichi, iar 54.000 au fost spitalizați după ce s-au găsit cantități mari de melamină în laptele praf.
Produsele Danone vor include două coduri de bare care să protejeze consumatorii. Cel aflat pe exteriorul pachetului arată când a fost fabricat produsul și călătoria sa către magazin. Un alt cod de bare este imprimat cu laser în spatele unui sigiliu rezistent la modificări și poate fi scanat doar după cumpărare.
Aceasta confirmă autenticitatea și, dacă același cod a fost deja scanat, va declanșa o alertă.
Această măsură a fost implementată pentru a preveni contrafacerea.
Blockchain pentru urmarirea alimentelor implementat de mai multi producatori
Danone nu a confirmat încă ce blockchain folosește pentru noul sistem, însă compania este un client al SAP. SAP a lansat serviciul Blockchain-as-a-service Leonardo în iunie 2018 și din decembrie acesta este folosit și de Coca Cola.
Mai mulți alți producători de produse alimentare și lapte pentru bebeluși folosesc deja blockchain pentru urmărirea alimentelor. Nestlé și Carrefour urmăresc produsele folosind blockchain-ul IBM Food Trust. O filială italiană a lui Kraft Heinz, Plasmon, explorează blockchain pentru alimente pentru bebeluși în asociere cu ministerul local al agriculturii. Iar TE-FOOD urmărește formula organică pentru sugari pentru cea mai mare companie de lapte din Vietnam, Vinamilk.