Comercianți bitcoin în Asia – Bitcoinul nu este pentru plăți. Acesta a fost narativul în ultima vreme. Pe de altă parte, companii de lux ca Bellatorra Skin Care, un brand de cosmetice de lux, a descoperit exact opusul când s-a extins pe piețele internaționale, în China și India.

Comercianți bitcoin în Asia – Bitcoinul a fost scos din grilă de mai mulți comercianți anul trecut și la începutul anului acestuia, când rețeaua începuse să își atingă limitele de procesare. Mai nou însă a devenit destul de căutat pentru plățile între companii (plățile business-to-business) dar și pentru plățile în retail. Și alte criptomonede au început să prindă elan.

„Ne-am extins afacerea la nivel internațional în ultimul an, și am avut cerere puternică pentru criptomonede de la clienți de pe piețele din China și India, unde tranzacțiile transfrontaliere de fiat au tot felul de probleme”, a spus Nathan Halsey, director la firma din Beverly Hills, Bellatorra. „Am descoperit că monedele digitale sunt o soluție viabilă pentru rezolvarea acestor probleme. Vedem că și alte companii cu afaceri internaționale adoptă aceleași practici.”

Într-adevăr, printre primele inovații aduse de bitcoin s-au numărat plățile transfrontaliere, unde băncile au tot felul de fricțiuni, ca să nu mai spunem de comisioanele mari la tranzacții.

Bellatorra a avut aceleași probleme pe piețele asiatice și spune că în cele din urmă clienții en-gros au început să ceară plata cu bitcoin. Așadar, în iulie 2017, compania a început o relație cu furnizorul de servicii pentru comercianți, BitPay.

„Am făcut mai multe tranzacții de milioane, fără nici o problemă. Am făcut acorduri de plată într-o singură zi lucrătoare, de la momentul în care clientul face plata și până la trecerea în dolari într-o bancă americană”, a continuat Halsey.

După spusele directorului BitPay, Stephen Pair, experiența celor de la Bellatorra în evitarea unor șine tradiționale de plată folosind criptomonedele nu este deloc rar întâlnită. Companiile de cosmetice ca Nuciya Beauty din Canada a observat că oamenii tind să cheltuie mai mult pe cumpărături când folosesc criptomonede.

Așadar, cei de la Bellatorra caută să adopte alte criptomonede și să le facă pe viitor un segment mai mare al afacerii.

„Suntem cu siguranță pro-criptomonede ca metodă de plată”, a spus Halsey, adăugând că firma sa a început să păstreze sume mici de monede digitale în loc să le lichideze imediat.

Diversificarea plăților în retail

Pentru clienții în retail, Bellatorra a început deja să accepte litecoin și ether. Deoarece BitPay nu facilitează plățile către comercianți decât în bitcoin și bitcoin cash, Bellatorra a trebuit să stabilească relații cu alți procesori pentru a permite aceste plăți cripto.

După spusele lui Halsey, folosind PayWithEther.com și GoUrl.io, Bellatorra a strâns zeci de plăți litecoin și ether, în special de la clienții asiatici, care cheltuie cam 300-1000 de dolari pe comandă.

Comisioanele pe tranzacțiile bitcoin au scăzut considerabil în ultimele luni. Chiar și așa, mulți comercianți sunt reținuți și își crează o plasă de protecție.

Tranzacțiile cripto au avut parte de adopție masivă pe piețele asiatice în ultima vreme. Mulți observatori ai industriei spun că dacă afacerile cripto nu țintesc aceste piețe, vor fi lăsate în urmă.

Conform lui Halsey de la Bellatorra, comercianții nu au motive să refuze această opțiune de plată, pentru că este foarte simplă.

„Pot să le spun altor companii care studiază piața că dacă te-ai obișnuit să primești plata cu cardul, atunci și plata cu bitcoin este la fel de simplă, dacă nu și mai simplă”, a spus acesta.

Asiaticii sunt convinși

Creșterea rapidă a plăților dintre companii este cea mai masivă din zona plăților retail.

Ca să ne facem o idee despre dimensiunile pieței, acestea sunt responsabile pentru aproximativ 15% din afacerile celor de la BitPay. Asta după ce volumul de plăți prin BitPay a crescut de mai bine de trei ori din 2016 în 2017.

Sonny Singh, director comercial la BitPay, a spus că se așteaptă ca plățile să crească de patru ori în 2018.

Aceste cifre sunt cel mai probabil unul dintre motivele pentru care cei de la BitPay au pus de-o parte o rundă de finanțări de 40 de milioane de dolari. Principalul scop este să își crească prezența în Asia.

Pentru început, un investitor BitPay din China o să se aștepte ca firma să își deschidă birouri pe teritoriul țării.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, compania ar trebui să înceapă să construiască relații cu parteneri bancari din China și să ofere comercianților și clienților lor opțiunea de a lichida în criptomoneda și contul pe care îl doresc.

Pe acest subiect, Pair a spus:

„Personalul de acolo o să se concentreze pe servicii către clienți, vânzări, sevicii de inginerie, conformitate, lucruri pentru care ai nevoie cu adevărat de prezență locală.”