Criptomonedele în dicționare – Cea mai bună evaluare a unui fenomen se poate face după câți oameni știu că există – dicționarul Merriam-Webster, unul dintre cele mai comprehensive dicționare la nivel mondial, a înclus în ultimul update termeni precum ”criptomonede”, ”blockchain” și ”Initial coin ofering/ofertă inițială de monedă”.
Reprezentații companiei au declarat:
”Scopul nostru este să clarificăm domeniul uneori foarte greu de înțeles al tranzacțiilor cu monede digitale. Este un domeniu care necesită explicații pentru mulți dintre noi și de aceea ne-am străduit să oferim definiții cât mai detaliate pentru criptomonede și exemple concrete de ofertă inițială de monede, care se referă la prima vânzare de monedă digitală similară cu Bitcoin”.
Criptomonedele sunt definite ca ”orice formă de valută care există doar în format digital, care de obicei nu are o autoritate emitentă sau o autoritate de reglementare”, în cadrul unui sistem care înregistrează tranzacțiile și utilizează mijloace de criptare pentru a preveni tranzacțiile false sau fraudulente.
”Blockchain” este definită ca o bază de date digitală utilizată într-o rețea descentralizată, în timp ce definiția ICO este încă în lucru.
Termenul de Bitcoin a fost adăugat în dicționar acum doi ani, însă nu au fost făcute actualizari pentru conceptul de ”minare” încă.
Nu doar dicționarele se adaptează la fenomenul criptomonedelor – o statistică realizată în rândul utilizatorilor site-ului Amazon a demonstrat că aceștia sunt dispuși să utilizeze o criptomonedă pentru efectuarea cumpărăturilor, mai ales dacă este una proprie Amazon. Studiul efectuat de compania de cercetare LendEDU a relevat că 61% dintre utilizatori au mai multă încredere în Amazon decât în băncile clasice și că sunt dispuși să se bazeze pe site inclusiv pentru servicii de tip asigurări de viață, ipoteci și farmaceutice.
Faptul că acest tip de întrebări au fost incluse în statistică demonstrează că Amazon este interesat să se mențină la curent cu noile tehnologiii – de altfel, în decembrie anul trecut, Amazon Web Services a semnat un contract de colaborare cu compania R3 pentru a utiliza platforma blockchain Corda pentru managementul tranzacțiilor.
Un alt uriaș de pe piața retail, Starbucks, și-a demonstrat deschiderea spre domeniul cripto – directorul executiv Howard Schultz a declarat că tehnologia blockchain este una care va fi cu siguranță integrată în activitatea companiei în viitorul apropiat.
Deși nu este un fan al Bitcoin, planurile viitoare ale Starbucks de a testa o versiune ”cashless” pentru locații ar putea să includă o cripomonedă proprie.
”Consider că deținem deja platforma și structura necesară în aplicația mobilă Starbucks, astfel încât am putea ajunge printre primele companii care să integreze o criptomonedă proprietară în aplicație”, a afirmat Schultz.
Așadar, criptomonedele își fac loc în viața de zi cu zi a tuturor, ceea ce nu poate reprezenta decât un câștig pentru cei care visează la descentralizarea sistemelor financiare.