De la începutul lui 2015, un număr mare de firme de tehnologii și startup-uri bitcoin au fost ținta unor atacuri DDoS și a unor hackeri anonimi care cereau răscumpărări în bitcoin.
Schimbul de top Kraken și furnizorul de servicii de email criptate Protonmail sunt doar două din victimele care au suferit atacuri DdoS foarte puternice care au închis pur și simplu unele dintre servere și baze de date, timp de mai multe săptămâni.
Conform celor de la Protonmail, hackerii au început să urmărească centrul de date care este partajat cu alte firme de tehnologie elvețiene din Geneva, iar echipei i-a rămas doar să plătească 6000 de dolari în bitcoin către hackeri, cerând încheierea imediată a atacurilor DDoS.
”Atacul coordonat al ISP-ului nostru a depăști 100Gbps și au atacat nu doar baza de date dar și routerele din Zurich, Frankfurt și alte locații în care ISP-ul are noduri. Acest asalt coordonat a infrastructurii cheie a reușit în cele din urmă să aducă la pământ atât baza de date cât și ISP-ul, care a avut impact asupra câtorva sute de alte companii, nu doar ProtonMail” a anunțat compania.
Cu toate acestea, atacurile au continuat iar o investigație națională a fost lansată de Unitatea de coordonare a infracțiunilor cibernetice din Elveția și echipa de urgențe guvernamentală elvețiană, în încercarea de a veni cu un plan împotriva hackerilor și de a ajuta companiile de tehnologii să rezolve daunele atacurilor.
”Am lucrat cu echipa pentru urgențe a guvernului elvețian (GovCERT), Unitatea de Coordonare a Infracțiunilor Cibernetice din Elveția (CYCO), ca parte a unei investigații în desfășurare care are loc aici în Elveția și cu asistență din partea Europol-ului” au spus cei de la Protonmail.
Atacul DDoS asupra Kraken
Schimbul Kraken din San Francisco a primit de asemenea o scrisoare de șantaj care le cerea câțiva bitcoini după lansarea unui atac DDoS pe termen lung care a început în 31 octombrie. La vremea respectivă, cei de la Kraken spuneau ”site-ul se află sub un atac DDoS în acest moment. Am primit o scrisoare de șantaj. Evident, nu plătim. Vă rugăm să aveți răbdare cu noi.”
În acest moment, atât serviciile de la Kraken și ProtonMail au revenit la normal, iar firmele elvețiene au anunțat o continuare a operațiunilor online.
”Nu știu ce e mai rău – DdoS-ul sau toate spam-urile despre servicii de protecție DDoS. Sistemele au revenit la normal” anunțau cei de la Kraken pe Twitter.