Compania de servicii digitale din Japonia, GMO Internet, a dezvoltat o aplicație de identificarea clienților pe blockchain.
Într-un comunicat, reprezentanții companiei au anunțat că aplicația urmează să fie folosită de bănci, atunci când identifică identitatea clienților.
Cei de la GMO au explicat sistemul de identificarea clienților pe blockchain:
„Utilizatorii trimit „informațiile personale” necesare pentru verificarea identității de către corpul de certificare. Aceștia semnează cu o semnătură digitală (acceptarea cu o cheie, împreună cu adresa-pereche) de la un terminal deținut de bancă. Corpul de certificare confirmă „informațiile personale” către utilizator, generează valoarea hash a informațiilor personale și o înregistrează pe blockchain, împreună cu adresa asociată semnăturii.”
Codul aplicației a fost făcut public în regim open-source. Cei de la GMO au explicat că vor căuta să aplice tehnologia și în alte domenii ale grupul de afaceri în mare, incluzând o parte din serviciile existente de identitate.
„Ramura Blockchain OSS a firmei se pregătește deocamdată pentru dezvoltarea unei aplicații de smartphone pentru certificare … și demonstrații pentru experimentele pe care le facem în colaborare cu GMO GlobalSign, pentru a pune acest mecanism în aplicare” au spus reprezentanții firmei.
Noua aplicație este cea mai nouă lansare a companiei și care este legată de tehnologia blockchain. Aceasta vine la câteva luni după ce GMO a deschis un schimb de monede digitale în Japonia. GMO a anunțat și că are în plan să lanseze în curând un serviciu de minare în cloud. Tehnologia prin care vor mina este un pas înainte în domeniu. Se bazează pe aparate de minare noi, produse de ei, cu chipuri de 7nm, adică cu un consum de electriciate redus la jumătate față de aparatele existente acum pe piață.
GMO este o companie fondată în 1990 care domină piața furnizorilor de Internet. Administratorii au în plan să cheltuiască câteva milioane de dolari în lunile următoare pentru a construi o mină de criptomonede.