La începutul lunii august, Amazon a anunțat că va angaja experți blockchain pentru divizia sa de marketing și publicitate. Gigantul folosește deja tehnologia în domeniul aprovizionării, dar pare dispus să o folosească și în alte aspecte ale activiății sale.
Din multe puncte de vedere, Amazon trebuie să diferențieze de Facebook și Google, care în prezent domină industria de advertising. Dacă vor reuși să eficiență prin implementarea blockchain, Amazon ar putea prelua o parte din cota de piață de la ceilalți giganți de publicitate.
Ce poate oferi blockchain pentru industria de publicitate?
Industria de advertising folosește în prezent procese foarte învechite, manuale, care consumă timp, atunci când vine vorba de vânzare, plată, verificare și alte funcții critice. Din fericire, tehnologia blockchain este ideală pentru a rezolva probleme de transparență, încredere, verificare, eficiență și complexitate.
Contractele inteligente, în forma lor simplă, sunt automate – două părți sunt de acord cu un set de condiții și fiecare parte este plătită fie cu bunuri, fie cu servicii. Cumpărarea și vânzarea de publicitate digitală este mai complicată, dar nu este diferită.
Aparent, Amazon recunoaște valoarea blockchain-ului la nivelul de bază al modelului său de publicitate – pentru facturare și reconciliere. Este însă doar o chestiune de timp înainte de a începe să utilizeze tehnologia pentru a crește eficiența sistemului de advertising prin tokenizare.
Amazon încearcă să-și lase amprenta în ecosistemul de publicitate digitală, iar pentru a ajunge acolo, trebuie să inoveze și să depășească platformele majore din zilele noastre. Modul în care va implementa tehnologia blockchain în ecosistemul publicitar va fi cheia succesului său.