Agenția de reglementare a industriei publicitare din Marea Britanie, Advertising Standards Authority (ASA), a susținut că exchange-ul BitMEX a publicat o reclama înșelătoare pe prima pagină a unui ziar.
Aparent, ASA a primit cel puțin patru plângeri din partea publicului. In acestea s-a susținut că reclama respectivă a exagerat randamentul investiției în Bitcoin și că „nu a ilustrat riscul investiției”.
Reclama în cauză era intitulată „Cele două fețe ale monedei: în viitorul apropiat, banii vor ajunge la o răscruce”. Anunțul include un grafic al evoluției prețului Bitcoin în ultimii 10 ani pe o scară logaritmică, ceea ce a lăsat impresia că valoarea BTC a crescut brusc și constant în ultimii ani.
Dar, având în vedere faptul că valoarea BTC a „fluctuat dramatic” în ultimii ani, ASA
„a considerat că cititorii anunțului ar putea fi induși în eroare cu privire la valoarea și stabilitatea Bitcoin în ultimii ani și, prin urmare, la ce profituri ar fi putut obține investițiile pe care le-ar fi făcut anterior.”
Promovare clară fără informare cu privire la riscuri
Textul ce însoțește gragicul respectiv, scris de CEO-ul BitMEX Arthur Hayes, menționa:
„În ciuda volatilității prețurilor și a unui ecosisem haotic, protocolul Bitcoin pare robust. Și deși drumul care va urma va fi dificil, există un motiv să credem că Bitcoin are încă o șansă la glorie. ”
ASA a susținut că acesta este un conținut promoțional „clar”, ce nu avertizează consumatorii despre orice riscuri.
Reclama înșelătoare a exagerat privind randamentul investiției (ROI). Nu a reușit să ilustreze riscul investiției, astfel încât agenția a concluzionat că a încălcat Codul în vigoare. Ca urmare, reclama BitMEX a fost retrasă.