Gigantul Amazon a un sistem bazat pe tehnologia DLT pentru dovedirea autenticității bunurilor de consum.
Biroul de brevete și mărci comerciale din SUA a aprobat aplicația „Certificării DLT” depusă de Amazon în urmă cu trei ani. Brevetul descrie utilizarea tehnologia DLT pentru a infuza „încredere digitală în cadrul întregului lanț de aprovizionare a unui articol”.
Sistemul propus compilează date de la distribuitori, producători și expeditori pe un „cadru deschis” care creează o proveniență a produsului în silozurile informaționale. Aceste date ar putea fi ambalate perfect pentru consumator, așa cum se arată în desenele brevetului.
Sistem bazat pe tehnologia DLT pentru mai multa transparenta
Amazon a subliniat în documente „proliferarea sistemelor și bazelor de date care adesea nu oferă transparență, coerență, integritate referențială sau securitate”. Aceste probleme pot eroda încrederea clienților în produsele achiziționate. În plus, metodele tradiționale nu reușesc să acopere lanțul de aprovizionare global. Amazon a înregistrat probleme serioase în ultimul timp: curierii proprii au livrat anul trecut 3,5 miliarde de pachete, doar 46% din total.
Față de aceste deficiențe tehnologice existente, sistemul DLT propus de Amazon oferă o soluție eficientă. Registrele distribuite protejează datele de modificări, poate înlătura punctele unice de eșec și pot evita problemele manageriale ale autorității centralizate, cum ar fi blocajele.
„Încrederea este câștigată”, a scris Amazon, a cărui piață electronică de mari dimensiuni este plină de falsuri, conform analizelor guvernamentale.
„Odată ce încrederea a fost pierdută, poate fi adesea dificil de redobândit”.
Anul trecut, Amazon a lansat o inițiativă de detectare a contrafacerii, denumită „Project Zero”, care încearcă să intercepteze mărfurile falsificate. Oficialii Amazon au declarat pentru Wall Street Journal, în 2018, că compania va cheltui miliarde de dolari pentru a lupta cu falsurile. Acest sistem DLT ar putea ajuta compania în aceste demersuri.