Echipa de fotbal Paris Saint-Germain (PSG) a anunțat lansarea unui token dedicat suporterilor. Proiectul este realizat în colaborare cu platforma blockchain socios.com.
PSG este una dintre cele mai populare echipe de fotbal din Franța. Aceasta dorește să ofere fanilor posibilitatea de a se implica în anumite decizii cu privire la brandul clubului.
Prin intermediului unui Fan Token Offering, suporterii echipei pot participa la anumite decizii interne ale clubului. Aceștia pot vota culorile de echipament utilizate de jucători, muzica din stadion, logo-ul echipei sau anumite premii acordate precum MVP, Jucătorul Lunii sau Cel mai bun jucător din meci.
De asemenea, suporterii pot obține statut VIP și alte recompense prin achiziționarea acestui token.
Proiectul se derulează prin intermediul platformei blockchain Socios.com, care este un concept de implicare a publicului, popular în Spania.
Platforma Socios
a fost creată de compania chiliZ. A reușit să strângă peste 66 milioane dolari într-o campanie de finanțare cu participarea unor ”grei” ai industriei cripto precum Binance.
Socios se descrie ca o formă digitală și tokenizată a conceptului de management al mulțimilor ce poartă același nume. Conceptul este utilizat actualmente si de alte echipe de fotbal precum Real Madrid și Barcelona.
CEO-ul chiliZ, Alexandre Dreyfus, a explicat că ecosistemul de tokenuri creat motivează și monetizează implicarea suporterilor în activitatea echipelor prin recompenese în cripto.
”Paris Sain-Germain este decisă să profite de oportunitățile oferite de criptomonede. Această tehnologiei revoluționară va avea un impact importat asupra strategiei generale a clubului și a modului în care interacționăm cu fanii”
a completat Marc Armstrong, responsabil de proiect din partea PSG.
Tokenurile PSG vor fi tranzacționabile pe platforma socios.com contra tokenului nativ chiliZ ($CHZ).
Clubul intenționează să lanseze Fan Token Offering înaintea de începerea următorului sezon, dar nu au fost anunțate încă detalii concrete.
Dreyfus a subliniat, de asemenea, că deși Paris Saint-Germain este primul club sportiv important care se alătură inițiativei, platforma urmărește să implice “sute de milioane” de fani ai fotbalului în ecosistem.
El susține de asemenea că platforma va ajuta la implicarea și educarea unei categorii demografice importante despre blockchain și criptomonede.