Cum se ajunge la un ICO de succes? Cu toate că în fiecare săptămână se lansează un nou proiect, peste 90% dintre ICO-uri derulate până în prezent au înregistrat eșecuri semnificative. Motivele de eșec sunt numeroase. Ele variază de la inabilitatea de a aduna suficiente fonduri pentru lansarea proiectului până la nerespectarea obligațiilor asumate.
Așadar, care sunt secretele pentru a realiza un ICO de succes?
Patru reprezentanți ai unor proiecte ce au obținut rezultate excelente explică rețeta reușitei lor.
Investitorii potriviți
Swticheo Network este un exchange descentralizate construit pe blockchain-ul NEO. Co-fondatorul proiectului, Jack Yeu, a declarat că pentru ei secretele au fost vânzările private și investitorii potriviți.
Poiectul a reușit să acumuleze 8.7 milioane de dolari în luna martie. Asta în mare parte datorită sprijinului acordat de Roger Lim, partner fondator al NEO Global Capital.
Aceeași rețetă a fost folosită și de proiectul BOLT, care a strâns 9 milioane de dolari. A făcut-o printr-o campanie de vânzare privată care s-a derulat pe o perioadă de 2 luni.
Christel Quek, CEO-ul BOLT, a declarat de asemenea că s-au asigurat că investitorii implicați chiar credeau în proiect. Aceasta pentru a evita situațiile de pump and dump cu care s-au confruntat alte proiecte.
Comunitate, interactivitate și transparență
Modul în care proiectul se prezintă publicului și interacționează cu comunitatea este un alt secret al proiectelor de succes.
Stephen Hyduchak, co-fondator al Bridge Protocol, a afirmat că echipa sa a derulat numeroase sesiuni AMA (Ask Me Anything) pe Reddit și Twitter.
Bridge Protocol este un sistem care interacționează cu blockchain-ul NEO. Concomitent permite utilizatorilor să participe în multiple ICO-uri, asigurând un sistem de certificare de încredere pentru investitori. Echipa a petrecut nopți înregi asigurându-se că utilizatorii obțin toate informațiile necesare pe perioada derulării ICO-ului.
În mod similar, Val Yap, co-fondatorul PolicyPal Network, a subliniat că managerii de comunitate de pe Telegram și Twitter au avut un rol foarte important în menținerea interesului comunității.
Ambele proiecte au asigurat transparență prin postarea frecventă de updates și prin răspunderea la întrebări.
De exemplu, proiectul PolicyPal Network se laudă cu un canal de Telegram cu peste 23.000 de mebri activi. Acesta este un protocol descentralizat care creează conexiuni între asiguratori și deținătorii de criptomonede,
Whitepaper-ul este cartea de vizită a proiectului
Când vine vorba despre proiecte inovatoare, in cadrul unui ICO de succes, felul în care sunt prezentate constituie secretul reușitei.
Un whitepaper trebuie să conțină toate informațiile relevante pentru investitori, de la prezentarea conteztului până la tehnologia ce se dorește a fi implementată.
Val Yap susține că o prezentare de calitate este extrem de importantă pentru a obține interesul investitorilor în timpul ICO-ului.
Christel Quek este de părere că la fel de important este să poți prezenta persoanelor interesate un demo sau un produs deja existent.
BOLT de exemplu a creat o platformă de entertainment pentru telefonaele mobile dedicată pentru piețele în care accesul la Internet este redus. Aplicația ce oferă live TV și clipuri video are deja 3 milioane de abonați în țări precum Asia și Africa, astfel încât a fost relativ simplu de prezentat avantajele pe care le oferă.
Nu toate proiectele au nevoie de milioane de dolari
În momentul de față, majoritatea ICO-urilor își stabilesc targete de milioane sau zeci de milioane de dolari. Acest fapt în cele mai multe cazuri contribuie la eșuarea lor.
Pentru BOLT, de exemplu, întregul proiect a costat mai puțin de 500.000$, care au fost suportate de fondatori. Asigurarea acestor cheltuieli operaționale din start, permite inițiatorilor de proiect mai multă libertate când vine vorba despre selectarea investitorilor potriviți.
Asigură o economie a tokenurilor simplă
Economia bazată pe tokenuri și criptomonede are la bază ideea unui număr limitat de bunuri disponibile.
Acest aspect asigură atât utilitatea lor, cât și oportunități speculative ulterioare, atrăgând investitori.
Stephen Hyduchak arată că Bridge Protocol a optat pentru vânzarea a 500 milioane de tokenuri către public, iar restul de 500 milioane au fost păstrate de companie pentru a fi oferite ulterior ca motivație pentru viitorii parteneri.
În mod similar, Switcheo au distribuit 1 miliard de tokenuri în timpul ICO-ului, Jack Yeu afirmând că intenția a fost de a se asigura că publicul înțelege modul în care funcționează ecosistemul.
În prezent, SWTH oferă un discount pentru comisioanele de tranzacționare, funcționând similar cu tokenul Binance.
Așadar, reprezentanții celor patru proiecte au prezentat doar câteva dintre aspectele care trebuie luate în calcul de către oricine dorește să inițieze un ICO de succes.