Sonny Singh, directorul de la BitPay, studiază ideea de a construi o coaliție între companiile de vârf bitcoin pentru a da un impuls imaginii publice bitcoin și pentru a-i pune talentele in slujba maselor.
Bitcoin are multe avantaje. Vine cu o rețea de plată sigură, compatibilă cu telefonul mobil, iar asta într-un moment în care sistemul de plăți tradițional din întreaga lume se destramă. Transferă banii pe plan internațional în câteva secunde, comparativ cu sistemul tradițional care poate să o facă în câteva zile. Moneda bitcoin vine în cantitate limitată pentru a asigura aprecierea sa în propria formulă economică pentru succes pe termen lung. Rezolvă multe, muulte probleme care afectează status quo-ul în fiecare zi, dar nu își poate rezolva propria problemă.
Mainstream-ul nu este pregătit pentru ea. Nu ”mușcă”. Doar câteva minți excentrice, cu cunoștințe de tehnologie se află acum în ecosistemul bitcoin. Acest lucru s-ar putea curând schimba dacă directorul de la BitPay își pune planul în aplicare. Mergem cu frâna de mână trasă, dar s-ar putea ca situația să nu dureze prea mult, pentru că Sony Singh vrea să construiască o coaliție pentru a întări imaginea publică a monedei bitcoin și să aducă talentele monedei către mase.
Cei 4 fantastici ai bitcoin-ului
Sony Singh, directorul comercial de la BitPay, a discutat cu publicația IBTimes din Marea Britanie despre potențiala sinergie care ar putea să reconstruiască imaginea publică a bitcoin-ului. Capitalul de risc inundă industria bitcoin și și-a dublat deja investițiile de anul trecut. Bitcoin atrage cele mai strălucite minți din tehnologie, economie și afaceri. Adopția de către mase este însă departe, iar Singh vede o formulă prin care ar putea accelera procesul. Singh propune să ”Se creeze o asociație bitcoin. Așa cum în America aveau reclamele ”laptele face bine corpului” {nu promovau un brand anume, ci consumul de lapte în general}. Cred că problema pe care o are acum moneda bitcoin este că marile companii – Coinbase, BitPay, Circle, Xapo – ar trebui să lucreze împreună și să comunice mai mult între ele.”
Cea mai mare slăbiciune a monedei bitcoin este și cel mai mare avantaj – lipsa de conducere centralizată. Un lider ar putea să aducă o figură publică protocolului super-tehnic. Nimeni nu are grijă de imaginea publică a bitcoin-ului, nimeni nu îl protejează de atacuri din toate direcțiile. Moneda bitcoin este doar un sistem al sistemelor, ca Internetul. Nimeni nu educă masele la scară largă și nu promovează realizările sale.
Lipsa de conducere este de asemenea un avantaj când vine vorba de securitatea în mare a sistemelor, pentru că previne controlul din partea unor oameni care au interesele lor. Este însă o sabie cu două tăișuri.
”Nu ar trebui să se pună problema de marketing pentru companii, ci de marketing pentru bitcoin. De ce ar trebui cineva să folosească moneda bitcoin și cum ar trebui să o facă.”
Visa și Mastercard au fost competitori mai bine de 30 de ani, dar au reușit să lucreze împreună la inițiative care au ajutat întreaga industrie a cardurilor. Acum mai mulți ani, EMV, sau Eurocart Mastercard și Visa, au reușit să îmbunătățească protecția împotriva fraudelor folosind tehnologia Chip Card. Cei din domeniul bitcoin ar trebui să gândească la fel, după spusele lui Singh.
”În industria bitcoin ar fi grozav să vedem Coinbase și Blockchain lucrând împreună – vânzătorii de portofele și procesatorii punând umăr la umăr. Până la urmă, dacă Xapo sau Coinbase câștigă. Înseamnă că toată lumea va câștiga oricum.”
Din păcate încă nu s-a făcut un acord. Deocamdată este mai mult un fel de ”gândim cu voce tare”, o propunere făcută prin intermediul canalelor mediatice de către Singh, pentru a da drumul la minge. Ideile bune trebuiesc împărtășite. Acesta ar putea să fie startul pentru ceva important în viitorul apropiat al monedei bitcoin.
Care e părerea voastră? Aduce ideea lui Singh prea multă centralizare sau este exact trambulina de care moneda bitcoin are nevoie?
Sursa – CoinTelegraph