Arhiva de Internet, o bibliotecă digitală nonprofit din San Francisco, a raportat că a primit 2,500 de dolari în tokenuri BAT. Opțiunea de micro-donații în browser a fost aprobată și de alte site-uri majore în ultima perioadă. Archive.org a declarat că acesta este un pas important în direcția unui internet descentralizat. De asemenea, vânzarea de date de utilizator ar putea fi eliminată în viitor.
Brave Creators au început să înregistreze venituri din micro-donații
Brave este primul browser descentralizat bazat pe blockchain din lume. Numărul de utilizatori activi ai browser-ului a crescut considerabil în acest an. De asemenea, tokenul BAT s-a apreciat cu 200%, iar numărul site-urilor importante ce utilizează Brave Rewards a explodat.
Creatorii de conținut sunt denumiți Brave Creators, iar printre primele site-uri ce a activat opțiunea de micro-donații a fost Archive.org. Biblioteca digitală non-profit cu sediul în San Francisco s-a înregistrat pe platformă în urmă cu câțiva ani, considerând opțiunea de micro-donații un „experiment amuzant”.
Experimentul a dat rezultate suprinzătoare – site-ul a acumulat peste 9000 BAT, echivalentul a 2.500$.
„A fost o surpriză neașteptată. A fost, de asemenea, dovada că actualul web, cel care este condus de reclame care cunosc fiecare mișcare, nu trebuie să fie web-ul viitorului „,
a declarat Archive.org pe blog.
Brave Rewards, o alternativă la reclame?
După ce Archive.org sa înscris în programul de recompense Brave în 2017, multe alte companii mari s-au alăturat mișcării. First We Feast, o revistă on-line a culturii alimentare, care are 5,7 milioane de abonați pe YouTube, a devenit recent un editor Brave Verified. De asemenea, ziarul LA Times s-a alăturat recent programului.
In Romania s-au inscris goanadupabitcoin.ro si dexonline.ro
Având în vedere dimensiunea acestor segmente de public, acești doi editori ar putea contribui semnificativ la adoptarea Brave. Cu toate acestea, rata de venituri per vizită și de plată pe utilizator a Archive.org raportată este destul de mică.
Site-ul a primit echivalentul a 2.500 de dolari între 2017 și 2019. SimilarWeb estimează că Arhiva.org primește în jur de 100 de milioane de vizitatori în fiecare lună. În doi ani, cifra se ridică la aproape 2,4 miliarde.
Asta înseamnă că venitul per vizită are o valoare de doar $ 0.000001, adică 1 USD pentru fiecare milion de vizitatori.
Veniturile Brave, mici prin comparațiile cu reclamele Google și Facebook
Pentru referință, agențiile de publicitate percep taxe la 1.000 de afișări. Costul pentru 1.000 de afișări poate varia de la 0.1 până la 50 USD. Media pentru anunțurile grafice Google este de 2,80 USD, în timp ce costul pentru același număr de afișări pe Facebook este de 7,20 USD. O pagină poate rula simultan mai multe anunțuri.
Luând cea mai mică dintre cele două valori, venitul de la un milion de vizitatori ar echivala cu cel puțin 2800 de dolari.
Chiar dacă veniturile din Brave Rewards ar crește de 1000 de ori, tot ar reprezenta o scădere cu 64% față de veniturile din reclamele tradiționale.
Așadar, la stadiul actual, se pare că sistemul de recompense al lui Brave este mai degrabă un supliment decât o alternativă la veniturile publicitare.
Un concept inovator
Cu toate acestea, conceptul din spatele browserului Brave lasă loc pentur inovație. În prezent, creatorii de conținut pot beneficia atât de veniturile publicitare, cât și de donații de la utilizatorii care blochează reclamele.
Pe măsură ce Brave continuă să inoveze cu browserul său, este posibil ca organizația să reușească să revoluționeze modelul publicitar.
În orice caz, tokenul BAT a înregistrat o creștere semnificativă. În prezent, se clasează pe locul 22 în top market cap și se tranzacționează cu 0.4$. De la începutul anului, BAT a crescut cu peste 200%.