Charlie Woolnough este co-fondatorul CoinCorner, o afacere care oferă servicii concentrate pe bitcoin. În articolul care urmează și care a apărut pentru prima dată pe site-ul CoinDesk, acesta vorbește despre cum vede starea curentă a industriei bitcoin și la ce ar trebui să se aștepte companiile din spațiul bitcoin începând cu anul viitor.
Industria bitcoin este încă la câțiva ani distanță de maturitate. Din păcate, multe afaceri au fost lansate în baza unor proiecte de creștere a industriei care erau prea optimiste. Adevărul crud este că în acest moment volumul nu este suficient de mare pentru a susține toate schimburile, toate pasajele de plată și toți furnizorii de portofele care au apărut ca ciupercile după ploaie, ca să nu mai vorbim de numărul mare de furnizori de servicii secundare, cum ar fi soluții de conformitate bitcoin, care au fost create pentru a susține primul val de furnizori de servicii.
Se strânge cureaua
Multe dintre aceste afaceri vor avea nevoie să facă niște mișcări radicale pentru a supraviețui în următorii ani, pe măsură ce adopița de către public prinde din urmă așteptările furnizorilor de servicii. Am văzut deja semne în legătură cu direcția în care se îndreaptă aceste afaceri care nu au reușit să ajungă la o masă critică și care au fost nevoite să se închidă, să își reducă activitatea, să pivoteze sau să fuzioneze cu competitorii lor. Așteptați-vă ca acest trend să se accelereze în următoarele 12-18 luni. Chiar nici companiile care au reușit să strângă invetiții masive nu sunt scutite de griji. Într-adevăr, vor avea acum parte de un tip diferit de presiune sub care să lucreze – presiunea așteptărilor investitorilor și lupta de a evita temuta ”rundă finală” de investiții dacă vor să se asigure că primesc în continuare fonduri pentru a continua să opereze.
Afacerile bitcoin vor trebui să învețe foarte repede că trebuie să crească odată cu industria și nu înaintea ei. Educația consumatorilor și promovarea publică a monedei bitcoin este de admirat, ca să nu mai spunem că e nevoie de ea, dar încă ne aflăm la câțiva ani distanță de sponsorizări optime.
Afacerile susținute așa cum trebuie, cu investitori răbdători, sau cele care sunt operate de proprietare cu o bază de costuri economă vor putea să supraviețuiască.
Blockchain-ul are nevoie de bitcoin
Mulți investitori aleargă acum după așa-numite ”idei de blockchain”. Cu toate acestea, nu este întotdeauna în totalitate clar cum se poate ca multe dintre aceste idei să genereze venituri sau să câștige susținere din partea utilizatorilor în viitorul apropiat. O abordare inteligentă ar fi ca afacerile blockchain care targetează consumatorii să facă un parteneriat cu afaceri bitcoin mai bine stabilizate, care deja operează în spațiul criptomonedei și au ajuns deja la o masă critică de clienți.
Cel puțin în felul ăsta vor avea acces rapid la o bază de consumatori care are ceva apetit pentru servicii mai tinere legate de blockchain. Este greu să ne imaginăm niște oameni care nu au experimentat deja cu bitcoin-ul și care dintr-o dată se grăbesc să își înregistreze bunurile pe blockchain, de exemplu.
Desigur, aceia care au adoptat și au experimentat deja cu moneda bitcoin vor fi cel mai probabil primii care să adopte servicii blockchain. Pentru mulți, moneda bitcoin va deveni o poartă către blockchain. Așa vor ajunge oamenii să simtă că stăpânesc mai bine tehnologia.
Problema bancară
S-a spus de multe ori că moneda bitcoin are nevoie de o aplicație criminală pentru a ajunge în mainstream. Cu toate acestea, nu avem deja asta, sub forma unor plăți foarte ieftine, P2P? Este nevoie de o experiență mai fluidă pentru consumator, ceva între finanțele tradiționale și moneda bitcoin.
Bitcoin-ul funcționează în acest moment, în ciuda relației ciudate pe care o are cu băncile. Dacă această relație ar putea fi îmbunătățită, atunci moneda bitcoin ar putea să înflorească. Cum putem să sperăm că vom avea o mai mare adopție din partea consumatorilor când experiența celor mai mulți utilizatori este că au ieșit în pagubă cu 25 de dolari pentru un transfer bancar sau cu un comision de card de credit de 3% pentru plăcerea de a cumpăra primul lor bitcoin. Este o atitudine în care ne dăm cu stângul în dreptul, și înseamnă că doar pasionații sau cei care vor să experimenteze vor face saltul de la fiat la criptomonedă.
Așadar, cum creem un pod între sistemul bancar și moneda bitcoin? Nu este surprinzător faptul că răspunsul se află în arena favorită a băncilor, reglementările și conformitatea.
Reglementări
Reglementările sunt cerute pentru a oferi băncilor siguranța de care au nevoie pentru a oferi servicii sectorului bancar. Cum mulțumește o afacere bitcoin banca este că se conformează cu orice reglementare relevantă în tot acest labirint. Aici trebuie autoritățile să înțeleagă că aplicarea regulamentelor tradiționale pentru bitcoin nu are nici un sens.
E nevoie de o nouă paradigmă care să recunoască și să îmbrățișeze caracteristicile unice ale monedei bitcoin. Ca rezultat, conformitatea bitcoin și cei care crează produse care pot ajuta băncile să se simtă mai în largul lor în preajma monedei bitcoin este deosebit de importantă pentru dezvoltarea și creșterea sectorului. Aici stă testul suprem – dacă furnizorii de afaceri bitcoin nu reușesc să creeze un produs cu care băncile să fie de acord, nu vor avea mulți clienți.
Ar fi interesant dacă noul act al afacerilor selecționate din Insula Man, care va fi implementat în următoarele săptămâni și care cere afacerilor bazate pe cripto să se înregistreze în cadrul autorităților financiare de pe insulă, va contribui la creșterea apetitului băncilor pentru sectorul FinTech.
10 predicții pentru 2016
- Companiile bitcoin care au doar o singură linie de afaceri vor fi scoase din ecuație de cei care oferă mai multe servicii.
- Investitorii vor deveni mai încântați de blockchain dacă startupurile blockchain fac parteneriate cu afaceri bitcoin sedimentate.
- Din păcate, afacerile bitcoin fie se vor consolida fie se vor închide.
- Adopția bitcoin va continua să facă pași mărunți înainte – adopția în masă de către consumatori este încă departe.
- Relațiile dintre bănci și afacerile bitcoin vor veni cu soluții de conformitate mai sofisticate pe piață.
- Vom vedea din ce în ce mai puține startupuri care sunt bazate doar pe bitcoin-ul pur. Există destul de multe afaceri bazate doar pe bitcoin, iar acelea au deja un avans semnificativ.
- Legislația bitcoin va începe să evolueze la un ritm mai alerg și va ajuta să dea sectorului credibilitate.
- Vor apărea mai multe fraude legate de altcoin.
- Investițiile în sector se vor plafona până în momentul în care adopția va crește semnificativ.
- Prețul monedei bitcoin va rămâne relativ stagnant, în zona 200-300 de dolari.
Concluzii
În cele din urmă, moneda bitcoin va supraviețui și va câștiga o și mai bună adopție din partea publicului – tehnologia este pur și simplu prea tentantă ca să fie ignorată cu desăvârșire. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă multe dintre companii operează în acest spațiu vor supraviețui suficient cât să ajungă pe tărâmul făgăduinței,
Modele de afacere econome sunt la ordinea zilei pentru companii în 2016. O bază de clienți loiali, în creștere, cu siguranță că va contribui substanțial la asta.
Sursa – Charlie Woolnough via CoinDesk