Pe site-ul inițiativei Follow My Vote, creatorii îl citează pe dictatorul Joseph Stalin – nu contează ce decid cei care votează. Contează ce decid cei care numără voturile.
Proiectul Follow My Vote presupune implementarea unui sistem de votare bazat pe blockchain.
”Folosind tehnologia avansată vom putea avea parte de transparență în cadrul alegerilor, fără să compromitem identitatea secretă a votantului și avem o metodă matematică de a demonstra că rezultatele alegerilor sunt exacte. Pe lângă asta, există și o metodă prin care votantul poate să voteze online”
Follow My Vote este o organizație non-partizană înființată pe 4 iulie 2012, nu întâmplător de ziua Americii și este un tribut adus Părinților Statelor Unite. Misiunea celor de la Follow My Vote este să creeze o formulă bazată pe blockchain prin care oamenii să poată vota sigur, online, transparent și cu rezultate verificabile.
În România, problemele de la urna de votare au scos oamenii în stradă, în principal din cauza logisticii proaste și a faptului că unii oameni nu au reușit să se înscrie la vot în diasporă. Imediat după alegeri, președintele Klaus Iohannis promitea o formulă prin care toți cetățenii să poată vota, inclusiv online.
Follow My Vote a anunțat că au fost acceptați în Programul Alpha la Summitul Web 2015 din Dublin, Irlanda. Conferința internațională de tehnologie urmează să aibă loc în 3-5 noiembrie. ”Este o onoare și un privilegiu să fi recunoscut de comisia de selecție Web Summit ALPHA ca fiind unul dintre cele mai scalabile și revoluționare startup-uri din lume” a spus Adam Kaleb Ernest, co-fondator și director la Follow My Vote.
Summitul, care a început acum 5 ani a crescut exponențial, permițând companiilor să interacționeze între ele, să caute investitori și să lanseze produse și servicii în întreaga lume. În acest an, se așteaptă să fie peste 30 000 de participanți, cu 10 000 mai mulți decât anul trecut, peste 800 de jurnaliști și 1000 dintre investitorii de top din lume. Printre companiile și publicațiile prezente se numără câteva dintre cele mai mai și ușor de recunoscut branduri – Forbes, McDonald’s, The Guardian, BBC, Slack, Facebook, Tinder și Coca-Cola.