Conform unor informații publicate de AMEinfo, lanțul global de fast-food KFC testează o platformă blockchain concepută pentru a îmbunătăți transparența în domeniul publicității. Este vorba despre KFC din Orientul Mijlociu, care va utiliza o soluție bazată pe această tehnologie pentru a urmări campaniile publicitare. De asemenea, va verifica modul în care reclamele sunt distribuite pentru a crește vizibilitatea companiei și pentru a elimina frauda.
KFC testează o platformă blockchain pentru imbunatatirea retelei sale de publicitate
Ozge Zoralioglu, director de marketing la KFC și Yum! Brands, a declarat că firma se așteaptă ca soluția să eficientizeze procesul de generare și analiză a datelor credibile. Acest lucru va facilita procesul de evaluare cu privire la performanța rețelei sale de publicitate.
„Istoric, marketerii au colectat date din diferite surse și au derulat campaniile pe baza unor premise greșite. Astăzi, marketerii trebuie să ajungă la sursa originală a datelor: consumatorul. Tehnologia blockchain ne asigură că primesc informații de prima mână din partea publicului țintă”.
În prezent, Internetul facilitează urmărirea comportamentului consumatorilor, de la istoricul de navigare, adresele IP, interesele și activitățile clienților și multe altele. Această metodă, deși este foarte utilă pentru agenții de publicitate, reprezintă un comportament foarte intruziv și care încalcă confidențialitatea.
Utilizarea tehnologiei blockchain în publicitate aduce transparență, dar permite și păstrarea confidențialității. În plus, poate conecta companiile care încearcă să-și vândă produsul direct utilizatorilor. Cu alte cuvinte, firme precum KFC nu ar mai avea nevoie de companii de publicitate sau de platforme populare precum Facebook pentru a acționa ca intermediari între ei și clienți.
- Citeste si: McDonald’s, Starbucks și alte 17 rețele comerciale din China vor testa noul yuan digital
Este a doua oară când KFC a utilizat tehnologia blockchain. În 2018, KFC Canada a vândut un „Bucket Bitcoin” care putea fi cumpărat cu BTC prin intermediul portalului de plată BitPay.