Spațiul cripto și blockchain a crescut într-un ritm exponențial de la înființarea sa din 2009. Cu toate acestea, reprezintă doar o fracțiune prin comparație cu sectorul financiar tradițional.
Indiferent că vorbim despre utilizatorii zilnici, capitalizare sau reputație, în mod clar criptomonedele au un drum lung înainte.
Așadar, ce măsuri sunt necesare pentru creșterea adopției criptomonedelor?
Creșterea numărului de utilizatori
Primul și probabil cel mai important factor care va determina soarta pe termen lung a criptomonedelor este utilizarea zilnică. Cu alte cuvinte, adopția la nivel global depinde în mare măsură de consumatorii care utilizează criptomonede pentru a plăti bunuri și servicii de zi cu zi.
Aici apare prima piedică – cei care intră pe piața cripto pentru prima dată au dificultăți în achiziție. Vestea bună este că au apărut foarte multe platforme ce permit conversia fiat în cripto. Vestea proastă este că acestea nu sunt încă în totalitate reglementate. Lucrurile se schimbă treptat însă, iar autoritățile încep să implementeze reguli de funcționare care generează încredere în rândul clienților.
Oamenii încep să constientizeze utilitatea criptomonedelor în cazuri de criză – cel mai bun exemplu este Venezuela, unde hiperinflația monedei locale a generat o explozie a utilizării Bitcoin pentru cumpărături.
Capitalizarea ajuta la creșterea adopției criptomonedelor
În prezent, industria criptomonedelor valorează aproximativ 270 de miliarde de dolari. La momentul său de vârf, market cap-ul cripto ajunsese la 800 de miliarde de dolari. Dacă o comparăm cu aurul (ce valoarează 8 trilioane de dolari) sau cu piața bursieră din SUA ( de 30 trilioane de dolari), poate fi considerată o cifră mică.
O perspectivă mai corectă ar fi o comparație cu anul 2013 – când piața cripto valora puțin peste un miliard de dolari.
Pentru a susține creșterea explozivă, cripto-entuziaștii trebuie să utilizeze platformele pe care le au la dispoziție pentru a educa masele și să încurajeze intrarea pe piață a oamenilor. Pentru că realitatea este că puțini înțeleg ce înseamnă Bitcoin, cum funcționează și ce avantaje oferă.
În esență, industria are nevoie de cât mai mulți cripto-avocați precum Andreas Antonopoulos, care face eforturi continue de a educa și promova criptomonedele.
Reputație și recunoaștere
Cei care nu prea au experiență în spațiul cripto folosesc termeni precum „scam”, „escrocherie” sau „schemă piramidală”. Acest lucru este de înțeles dacă luăm în considerare reputația destul de pătată a exchange-urilor și istoria Bitcoin.
Criptomonedele au dobândit o reputație negativă în anumite sectoare demografice și împiedică adopția globală.
Cu toate acestea, reputația industriei se schimbă rapid. In special datorită faptului că un număr semnificativ de instituții consacrate au intrat de atunci în spațiu.
Aceasta în sine este o veste excelentă pentru creșterea adopției criptomonedelor. Când scepticii industriei văd instituțiile globale pe care le cunosc și care au încredere intră pe piață, în cele din urmă sentimente față de criptomonede se vor îmbunătăți. Pe termen lung, acesta este unul dintre factorii cheie care vor duce în cele din urmă la adoptarea lor de către mase.