Asociația de companii National Fisheries Institute (NFI) a anunțat că derulează un proiect blockchain împreună cu IBM. Sistemul denumit Food Trust este folosit pentru getionarea lanțului de aprovizionare pentru companiile de pescuit.
Acesta este primul efort de a integra mai multe tipuri de companii ce activează în domeniul de producție și distribuție a fructelor de mare. Membrii NFI includ companii de pescuit, importatori, procesatori, depozite frigorifice, firme de catering și comerț cu amănuntul.
Respectivul proiect blockchain este finanțat de Fondul de cercetare pentru industria fructelor de mare (SIRF). Președintele SIRF Sean O’Scannlain a comentat:
„Trasabilitatea nu este nimic nou pentru comunitatea de fructe de mare, dar tehnologia blockchain este. Indiferent că este vorba despre ferme sau pescuit, vom testa modul în care IBM Food Trust poate ajuta companiile din industria de fructe de mare să genereze venituri și să reducă costurile. Avem posibilitatea de a urmări mai ușor produsele de la recoltare la distribuția către clienții noștri.”
Un proiect Blockchain care asigura colaborarea intre mai multe companii
Sistemul va permite companiilor să controleze cine poate accesa datele și pentru cât timp. De asemenea, membrii pot să păstreze controlul asupra informației după ce a fost încărcată în rețea.
Directorul general al IBM Food Trust, Raj Rao, a declarat că tehnologia blockhain poate
„transforma orice industrie, mai ales în contextul în care există mai mulțe părți interesate sau numeroase întreprinderi și organizații care participă”.
La sfarsitul lunii aprilie, cel mai mare distribuitor de fructe de mare din America de Nord, Bumble Bee Foods, a lansat o proiect blockchain similar pentru urmărirea produselor.
Carrefour a raportat creșteri ale vânzărilor după implememntarea blockchain
Anul trecut, o serie de companii ce includ Carrefor, Nestle SA, Dole Food Co. și Unilever NV, s-au alăturat platformei Food Trust.
Carrefour le permite clienților să urmărească lanțul de aprovizionare cu 20 de produse, inclusiv carne, lapte și fructe. Acestea sunt monitorizate de la ferme la magazine, evitând astfel produsele cu organisme modificate genetic, antibiotice și pesticide. Anul acesta, compania a planificat să adauge la sistem încă 100 de produse, inclusiv linii nealimentare.
Emmanuel Delerm, managerul de proiect al grupului Carrefour, a declarat:
„Fructele precum pomelo monitorizate pe blockchain s-au vândut mai repede față de anul trecut. Am înregistrat de asemenea vânzări mai bune pentru puiul urmărit pe blockchain decât produsele clasice.”