Echipa de fotbal Paris St. Germain a lansat un token cripto care permite fanilor să voteze o serie de aspecte ale clubului. Tokenurile PSG vor fi disponibile într-o aplicație în stil Pokemon Go, numită Socios și vor oferi fanilor mai multă influență în deciziile clubului.
Proiectul este lansat împreună cu compania Chiliz.net, o companie cu sediul în Malta, care a dezvoltat aplicația Socios. Aceasta permite celor 78 de milioane de fani ai clubului PSG să participe și să voteze deciziile luate de echipă. Tokenul PSG le va permite fanilor echipei să decidă lucruri precum locul în care se joacă meciurile amicale și designul uniformelor. Acest lucru oferă fanilor mai multă implicare în activitatea echipei.
Tokenul PSG
La lansarea inițială vor fi emise 20 de milioane de jetoane PSG și vor avea un preț de 1,69 GBP.
Paris Saint-Germain a promovat lansarea pe Twitter:
” PSG FanToken sunt acum la vânzare pentru o perioadă limitată de timp! Acestea vă permit să votați la sondaje legate de clubul dvs. și să concurați pentru experiențe unice.”
Aplicația Socios este un joc similar cu Pokemon Go, dar orientată spre fotbal, în care suporterii pot sa găsească sau să cumpere tokenuri.
Alte echipe pe care Chiliz le include sunt Juventus Torino, Atletico Madrid, A.S. Roma, Galatasaray și West Ham United. Acestea au propriile tokenuri cu roluri similare cu cele pentru PSG.
Fotbalul profesionist nu este singurul sport care a început să introducă tokenuri cripto. Echipa de baschet Sacramento Kings a lansat, de asemenea, o colecție crypto în parteneriat cu Consensys, bazată pe blockchain-ul Ethereum.
Liga de Baseball a lansat cărți de colecție cu jucătorii, similar cu collectibles CryptoKitties și utilizează de asemenea, un contract inteligent bazat pe Ethereum.