Într-un nou raport, Santander InnoVentures, fondul de capital de risc, discută despre nevoia de colaborare dintre bănci și fintech pentru a da un nou start industriei serviciilor financiare în toată lumea și pentru a lansa revoluția Fintech 2.0.
Spre deosebire de prima generație de pionieri fintech care sunt limitați la propuneri relativ simple cum ar fi portofelele digitale și împrumuturile P2P, Fintech 2.0 va veni cu schimbări fundamentale în infrastructura și procesele care stau la baza industriei serviciilor financiare, asta conform unui raport din partea Santander InnoVenture, ai căror autori sunt Oliver Wyman și Anthemis Group.
Documentul, numit ”Lucrarea Fintech 2.0 – relansarea serviciilor financiare” spune că Fintech 2.0 ”reprezintă o oportunitate mult mai largă de a reconstrui infrastructura și procesele serviciilor din industria financiară din toată lumea, în care primele 300 de bănci lucrează cu venituri de 3.8 triliarde de dolari americani”
Lansat la MoneyConf, manifestul este o invitație de a acționa făcută băncilor și startup-urilor fintech, să colaboreze ”fiecare oferind celeilalte ceea ce îi lipsește” pentru a crea oportunități în Fintech 2.0.
”Slăbiciunile și punctele tari ale băncilor și fintech rezultă într-o stare mai bună a amândorura dacă cooperează în loc să intre în competiție. Noile afaceri digitale trebuie fie să crească rapid sau să moară. Băcnile pot să ofere scalabilitate imediată fintech-ului și masă critică prin acces la cerere.”
Mariano Belinky, administrator principal la Santender InnoVentures a spus că ”doar investiția de fonduri nu este suficientă” subliniind că pentru a merge înainte către noua fază de evoluție în serviciile financiare, băncile trebuie să ”invite fintech-ul să lucreze în cadrul industriei lor, chiar în interiorul propriei lor afaceri”
Cam în același spirit, Andrew Veitch, director la Anthemis Group, a subliniat că ”cea mai mare oportunitate în industrie se află la punctul de convergentă dintre instituțiile financiare mari și startup-uriole tinere și ambițioase”
Raportul investighează și inovațiile băncilor mari bazate pe Internet of Things, smart data, registre distribuite și procese fără fricțiuni de dincolo de plăți și credite pentru consumatori.
”Ne așteptăm ca Internet of Things, combinat cu registrele distribuite și contactele smart să reducă semnificativ aceste costuri” se spune în raport. ”Internet of Things va oferi băncilor acces în timp real la date de tranzacții, eliminând nevoia de verificări manuale și documetație pe hârtie cum ar fi foile de transport […] Tehnologia registrelor distribuite are câteva trăsături atractive. Tranzacțiile pot deveni irevocabile iar sistemele de plată prin compensare pot fi programate să devină aproape instantanee, permițând operatorilor de registre distribuite să crească precizia datelor despre tranzacții și să reducă riscul compensațiior”