Producătorul indian de automobile Tata Motors dorește să integreze soluțiile blockchain în procesele sale interne ca parte a unui program nou lansat pentru startup-uri.

Compania a lansat un program denumit „Tata Motors AutoMobility Collaboration Network 2.0”, prin care intenționează să dezvolte o serie de produse legate de industrie, inclusiv inteligența artificială și soluții bazate pe blockchain. Tehnologia va fi aplicată în diverse aspecte ale industriei auto, inclusiv piața parcărilor, algoritmul de predicție a cererii și monitorizarea în timp real a calității combustibilului.

Comentând inițiativa, Shailesh Chandra, președintele afacerilor de mobilitate electrică și strategia corporativă la Tata Motors, a declarat:

„Astăzi, aproape fiecare segment al industriei auto este obligat să conducă propria inovație. […] În epoca actuală a incertitudinii și vitezei schimbării, efortul de a identifica soluții de aprovizionare va trebui să fie condus atât prin inițiative interne, cât și prin colaborarea cu parteneri externi.”

Liderii industriei auto adoptă blockchain

Blockchain a cunoscut o adopție largă în industria auto, inclusiv de către unii dintre cei mai importanți producători auto din lume. La sfârșitul lunii august, compania PlatOn de soluții blockchain a creat o platformă pentru stocarea datelor și calcularea prețului mașinilor rulate folosite la Beijing Mercedes-Benz Sales Service.

În aceeași lună, Volvo Cars, deținută de grupul auto chinez Geely, a produs mașini electrice cu cobalt monitorizat pe blockchain. Proiect a urmărit să demonstreze că vehiculele lor electrice nu se bazează pe minerale provenite din zone de conflict sau din exploatarea muncii copiilor.

Giganții auto General Motors și BMW susțin tehnologia blockchain ca o modalitate de a gestiona datele autovehiculelor autonome.