De la lansarea sa în 2016, browserul Brave a construit metode de îmbunătățire a confidențialității online. Din acest motiv, a atras milioane de utilizatori din întreaga lume care doresc să navigheze pe internet în mod privat, fără să fie sufocați de reclame.
Brave a lansat în martie o nouă etapă de dezvoltare a browserului, care previne urmărirea activității online prin așa numita ”amprentare”.
Amprentarea browserului
Amprentarea browserului este o tehnică pentru identificarea și urmărirea persoanelor de pe Web prin combinarea mai multor semi-identificatori (lucruri care diferă ușor in functie de browserul fiecărei persoane, cum ar fi dimensiunea ferestrei browserului sau detaliile hardware-ului computerului) și combinarea acestora într-un singur, identificator unic.
De exemplu, un site poate avea mulți cititori francezi și mulți utilizatori Linux, dar un procent mic folosesc ambele opțiuni în același timp. Combinând mai multe astfel de semi-identificatoare, site-urile pot identifica și urmări un procent mare de utilizatori.
Majoritatea celorlalte browsere încearcă să reducă numărul de valori posibile pentru aceste caracteristici semi-identificatoare. De exemplu, în loc să specifice faptul că un utilizator preferă „engleza australiană” sau „engleza britanică”, browserul ar putea doar să raporteze „engleza” pentru a reduce modul de identificare a preferințelor de limbă.
BRAVE Browser – Mai bună securitate și protecție la traking
Brave a optat pentru o abordare diferită – în loc să încerce să facă pe toată lumea să pară identică, upgrade-urile din categoria ”fingerprint defenses” încearcă să facă pe toată lumea să pară diferită, pentru fiecare site web, pentru fiecare sesiune. Practic, un utilizator va arăta diferit pe fiecare site vizitat, ceea ce înseamnă că site-urile nu pot folosi amprentarea pentru a-l urmări.
Prima etapă a acestor modificări se numește ”farbling” și unele părți au fost deja implementate pe versiunea de testare Nightly a Brave.
Sistemul este în curs de dezvoltare și se anticipează să fie finalizat în „următoarele câteva luni”.
Între timp, Brave a ajuns pe printre toate aplicațiile de browser din Japonia și se află pe locul al zecelea în categoria aplicațiilor „de top” din țară pe Google PlayStore.