Gigantul de audit PwC a lansat o nouă platformă pentru verificarea autenticității produselor de lux folosind blockchain și IoT. Aceasta se numește Virgo și a fost dezvoltată în colaborare cu furnizorul de soluții RFID Temera, firma blockchain Luxochain și firma italiană de servicii IT Var Group.

Virgo va urmări lanțurile de aprovizionare pentru produse de lux. De la achiziționarea de materii prime până la fabricarea și vânzarea pe piața retail.

BRAVE Browser – Mai bună securitate și protecție la traking

În 2018, consultanții Bain au estimat piața bunurilor personale de lux la 260 de miliarde de euro. Dintre aceștia, Europa are o piață în valoare de 84 de miliarde de euro în Europa, 80 de miliarde de euro în SUA și 23 de miliarde de euro în China.

Potrivit OCDE, falsurile reprezintă 5-9% din comerțul global general, rezultând aproape 20 de miliarde de dolari în mărfuri de lux contrafăcute anual.

„Obiectivul Virgo este de a proteja reputația mărcilor, creând certificate digitale de autenticitate și proprietate, pentru fiecare produs, oferind noi analize și perspective legate de lanțul valoric. De asemenea, îmbunătățește procesul de loialitate cât și procesul de recompense între mărci și utilizatori finali”,

a declarat Davide Baldi, CEO al Luxochain.

Pașaport digital pentru produsele de lux

Platforma va permite producătorilor să certifice loturile de produse folosind certificate RFID, NFC și blockchain. În plus, brandurile pot integra Virgo cu sistemele ERP existente. Virgo utilizează tokenuri non-fungibile ERC721 emise pe blockchain-ul Ethereum.

Consumatorii pot utiliza o aplicație mobilă pentru a vizualiza detalii despre un produs. Acestea includ originea sa, materia primă utilizată, durabilitatea și impactul asupra mediului și social.

„Sistemele actuale de certificare sunt complexe și costisitoare, în timp ce sistemul de monitorizare a furnizorilor este inadecvat pentru a satisface nevoia din ce în ce mai mare de transparență în lanțul de aprovizionare”,

a declarat Arcangelo D’Onofrio, CEO Temera.

Soluția blockchain a Luxochain permite producătorilor să creeze un pașaport digital al unui produs de lux, care este păstrat pe blockchain. Proprietarii produselor vor avea un portofel digital care păstrează certificatele de proprietate în siguranță pe blockchain. Produsele pot fi revândute și certificatul poate fi transferat noilor proprietare, garantând autenticitatea.

CryptoZZ